З нейролінгвістичним програмуванням свого часу познайомилось багато людей. Хтось використовував його методи для досягнення особливо важких цілей, інші – сповна відчули його дію на собі. Пік популярності НЛП припав на 90-ті роки, і вважається, що розроблялися ці методи практичної психології для ефективної взаємодії продавця зі своїми клієнтами – щоб переконати їх і, врешті-решт, змусити купити пропонований товар.

Дивно, але NLP прекрасно підходить і для копірайтингу!

NLP-копирайтинг

Актуальність такого підходу до написання текстів зумовлена багатьма причинами. По-перше, методи NLP знаходяться на стику відразу декількох наукових дисциплін: психології, психотерапії, програмування та мовознавства. Не менш важливо й те, що це практична техніка, а не теоретичні домисли, й її можна цілком успішно застосовувати для написання цільових продажних текстів, комерційних пропозицій й навіть для звичайної розсилки, тим самим серйозно підвищуючи її конверсію.

Нейролінгвістичний копірайтинг (назвемо це так) модулює прийоми й практики знаменитих психотерапевтів і визнаних майстрів комунікації. Чи спрацює такий текст? Звичайно ж! Іншими словами, методи НЛП-копірайтингу виведуть текст, що продає, на новий рівень.

Разом із тим про етичність НЛП ходить немало суперечок. Це не наука, і верифікувати такі прийоми, за великим рахунком, не можна. Проте це не заважає НЛП працювати, а послідовникам цієї техніки – успішно заробляти.

Пресупозиція – головний козир копірайтера

У нейролінгвістичному програмуванні є так звані базові принципи – пресупозиції. Це певні правила, своєрідні аксіоматичні переконання, що спрощують досягнення максимально ефективних результатів при використанні НЛП-техніки.

Таких пресупозицій в НЛП багато, але найбільшої уваги в контексті копірайтингу заслуговує пресупозиція «Не буває поразок, є тільки зворотний зв’язок». Уільям Рос Ешбі, що придумав її, виявився до біса правий! Необхідно вийти за межі понять успіх-невдача. Адже невдалі результати, що йдуть за якимись діями, це не привід для того, щоб опускати руки й зневірятися. Відгук клієнта (відмова – це теж реакція!) – це надзвичайно цінна інформація у вигляді зворотного зв’язку, який визначає ефективність того, що ви робите. Це як шахи: атака на лівому фланзі захлинулася, а значить – треба атакувати з правого! Так би поступив Каспаров? Так!

Не менш важливі для копірайтера й інші пресупозиції:

  • сприйняття залежить від способу комунікації;
  • сенс комунікації полягає в тій реакції, яку вона викликає;
  • людина з найбільшою гнучкістю має найбільший вплив у системі;
  • здійснюючи дію, людина обирає найкращий з наявних у неї в даний момент варіантів.

Як працює НЛП-копірайтинг?

Використовувати напрацювання нейролінгвістичного програмування в написанні текстів досить просто. Згадаємо, що робить копірайтер, отримавши завдання по написанню рекламного тексту. Аналізує цільову аудиторію! Цьому ж учить і НЛП – треба спостерігати за людьми, вчитися розуміти їх і – впливати. Чи схожа ця техніка? Вони ідентичні!

Перше, що треба зробити – це створити модель мови або метамодель НЛП. Іншими словами – почати говорити словами клієнта. Така метамодель допоможе копірайтеру краще зрозуміти зміст промови людини. Секрет тут в тому, що дві людини вкладають в одне й те ж поняття різний зміст, і якщо текст буде написаний копірайтером «на тій же мета-мові», він однозначно спрацює.

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3