- ua
- ru
З нейролінгвістичним програмуванням свого часу познайомилось багато людей. Хтось використовував його методи для досягнення особливо важких цілей, інші – сповна відчули його дію на собі. Пік популярності НЛП припав на 90-ті роки, і вважається, що розроблялися ці методи практичної психології для ефективної взаємодії продавця зі своїми клієнтами – щоб переконати їх і, врешті-решт, змусити купити пропонований товар.
Дивно, але NLP прекрасно підходить і для копірайтингу!
Актуальність такого підходу до написання текстів зумовлена багатьма причинами. По-перше, методи NLP знаходяться на стику відразу декількох наукових дисциплін: психології, психотерапії, програмування та мовознавства. Не менш важливо й те, що це практична техніка, а не теоретичні домисли, й її можна цілком успішно застосовувати для написання цільових продажних текстів, комерційних пропозицій й навіть для звичайної розсилки, тим самим серйозно підвищуючи її конверсію.
Нейролінгвістичний копірайтинг (назвемо це так) модулює прийоми й практики знаменитих психотерапевтів і визнаних майстрів комунікації. Чи спрацює такий текст? Звичайно ж! Іншими словами, методи НЛП-копірайтингу виведуть текст, що продає, на новий рівень.
Разом із тим про етичність НЛП ходить немало суперечок. Це не наука, і верифікувати такі прийоми, за великим рахунком, не можна. Проте це не заважає НЛП працювати, а послідовникам цієї техніки – успішно заробляти.
У нейролінгвістичному програмуванні є так звані базові принципи – пресупозиції. Це певні правила, своєрідні аксіоматичні переконання, що спрощують досягнення максимально ефективних результатів при використанні НЛП-техніки.
Таких пресупозицій в НЛП багато, але найбільшої уваги в контексті копірайтингу заслуговує пресупозиція «Не буває поразок, є тільки зворотний зв’язок». Уільям Рос Ешбі, що придумав її, виявився до біса правий! Необхідно вийти за межі понять успіх-невдача. Адже невдалі результати, що йдуть за якимись діями, це не привід для того, щоб опускати руки й зневірятися. Відгук клієнта (відмова – це теж реакція!) – це надзвичайно цінна інформація у вигляді зворотного зв’язку, який визначає ефективність того, що ви робите. Це як шахи: атака на лівому фланзі захлинулася, а значить – треба атакувати з правого! Так би поступив Каспаров? Так!
Не менш важливі для копірайтера й інші пресупозиції:
Використовувати напрацювання нейролінгвістичного програмування в написанні текстів досить просто. Згадаємо, що робить копірайтер, отримавши завдання по написанню рекламного тексту. Аналізує цільову аудиторію! Цьому ж учить і НЛП – треба спостерігати за людьми, вчитися розуміти їх і – впливати. Чи схожа ця техніка? Вони ідентичні!
Перше, що треба зробити – це створити модель мови або метамодель НЛП. Іншими словами – почати говорити словами клієнта. Така метамодель допоможе копірайтеру краще зрозуміти зміст промови людини. Секрет тут в тому, що дві людини вкладають в одне й те ж поняття різний зміст, і якщо текст буде написаний копірайтером «на тій же мета-мові», він однозначно спрацює.
© Студія копірайтингу «Ямбус»
Здравствуйте, я бы хотела заказать продающие НЛП тексты для нового сайта по продаже квартир (сайт скрыт). Дайте, пожалуйста актуальные цены на вши услуги, я вышлю техзадание.
Здравствуйте, Ирина. Ответил на почту