- ua
- ru
Вселити бажання – головне завдання будь-якого комерційного тексту. Змусити купити, замовити, продемонструвати конкурентні переваги товару. Усе це зводиться до одного: показати, що «ми найкращі» і що «купувати в нас вигідніше всього».
Звичайно ж, як є – напряму – говорити таке не можна. Не лише по етичних принципах, але й виходячи з банальної доцільності: будь-яка реклама завжди сприймається негативно. З цією метою й придуманий NLP копірайтинг. Вірніше, придумана техніка нейро-лінгвістичного програмування була вже давно, але додумалися копірайтери її використати зовсім недавно.
Вартість НЛП копірайтингу вища, ніж у звичайних текстів, але це недорого в порівнянні з можливими витратами на телевізійну, радіо-рекламу або ті ж SEO статті. По суті, НЛП – це мистецтво маніпуляції. І, як виявилося, такий підхід до копірайтингу став потужним засобом у боротьбі за клієнта. І дійсно: НЛП статті добре продають.
НЛП тексти створюють особливу реальність, в якій людина, до якої ви звертаєтеся, лояльніша й уже готова здійснювати покупки. Коли на сайті з’являється НЛП копірайтинг, вирішується відразу декілька питань:
Чи вигідно це для власника сайту? Звичайно. Чи отримає він більший прибуток? Так, причому він може зрости удвічі.
Чи може НЛП копірайтинг замінити SEO і чи буде це вигідніше в грошовому плані? Сеошники на це питання відповідають, виходячи зі своїх вигод, адже вони отримують гроші за: а) збір семантичного ядра; б) написання релевантного тексту; в) написання необхідних для статті мета-тегів (тайтли та дескріпшени).
Де ж використовується NLP копірайтинг. Головного удару НЛП тексти завдають в якості комерційної пропозиції. Застосовуючи пресупозиції, копірайтер заздалегідь відповідає на можливі заперечення клієнта й створює реальність, де той вже співпрацює. Найпростіший приклад: заміна фрази «Якщо ви мені подзвоните, то отримаєте знижку» на «Коли ви мені подзвоните, то». Клієнт підсвідомо формує можливість співпраці.
Як вже було сказано, ефективний текст змушує купити. Зробити це можна різними способами, найпоширеніші з яких – пряме та непряме навіювання. Якщо з першим все ясно, то другий спосіб вимагає пояснень.
Непрямих навіювань багато, й різні маркетологи називають їх по-різному. Спробуємо узагальнити.
Пресупозиції
Побудова фраз, в яких команда подається як щось, що не підлягає сумніву. Наприклад: «Який товар ви купите першим?». Створюється послання, що людина вже готова купувати, залишилося тільки вибрати, з чого саме розпочати.
Заперечення в команді
Несвідоме більш схильне до синтетичного цілісного мислення, завдяки чому з трудом відноситься до заперечень: не купуй, не замовляй, не лайкай, і просто їх відкидає. В результаті виходить замовляй, купуй, лайкай. Тобто спочатку презентуйте об’єкт, а потім заперечуйте його. Наприклад: «Не підписуєте договір, спочатку уважно його не прочитавши». Тут міститься команда «Підписати договір».
Трюїзми
Це фрази, які не підлягають сумніву. Наприклад: «Київ – столиця України» або «Сайт може бути успішним». Вони задають рамку сприйняття реальності й працюють, як навіювання.
Невербальні виділення
Графічне виділення слів і фраз, що підкреслює їх зв’язок, навіть якщо його немає. Або ж пропозиція клієнтові декілька варіантів дій, де одне (найбільш вигідне для вас) буде графічно виділено. Наприклад: «Ви можете замовити супер текст за 40 грн або за 150 грн». Несвідомо клієнт прийме ціну в 150 грн, буде до неї підготовлений.
Вкладені повідомлення
Контекстуальні навіювання з невербальними виділеннями, що виступають як команди. Наприклад: «Замовити копірайтинг в студії дорого, у фрілансера дешевше, хоча й не так якісно». Команда тут: «Замовити копірайтинг в студії дешевше».
Послідовність прийняття
Особливі прийоми, що дозволяють копірайтеру зробити декілька тверджень, з якими людина щиро погоджується, а потім дати їй команду. Наприклад: «Ви вже замовляли тексти у копірайтерів, і всі вони були неякісні та нецікаві, але саме зараз ви отримаєте ефективні тексти». Спочатку йдуть 3 фрази, з якими замовник погоджується (якщо дійсно замовляв тексти фрілансерам і залишився невдоволений), а потім команда: зараз все буде якісно. Ці три первинні твердження потрібні для створення враження істинності останньої фрази.
Подібних фішок у NLP статті може бути багато. Їх використання залежить від поставленої перед копірайтером мети – змусити купити, зробити клієнта лояльнішим до події, впровадити в його підсвідомість певну думку.
Напишіть мені, коли можна приступати до написання – і на вашому сайті з’являться таємні НЛП тексти, здатні в корені змінити ситуацію!
© Студія копірайтингу “Ямбус”