Професійний сеошник повинен не просто вміти робити свою роботу, але й грамотно використовувати професійну лексику – це свідчить про неабиякі знання в темі й дозволяє йому краще продавати свої послуги.

З кожним роком кількість онлайн-продажів лише зростає, й єдина можливість залишитися на плаву й встояти під натиском конкурентів – провести якісну оптимізацію сайту та замовити комплексне SEO. В той же час знайти тямущого фахівця, який дійсно розбирається в темі, не так вже й просто, адже дилетантів, що через слово вставляють «SEO» і не знають нічого більшого – греблю гати.

Ми підготували вичерпний список термінів, що так чи інакше відносяться до SEO просування, завдяки яким можна з легкістю відрізнити аматора від професіонала.

Володіння термінологією та грамотне використання SEO-термінів дозволить знайти фахівця, який не просто виведе сайт в ТОП, але й розповість, як все відбувається, і з яких етапів складається робота.

Для більшої зручності все розташовано в алфавітному порядку. Отже, погнали!

Основні SEO-терміни

Адаптивне верстання

Особлива HTML-розмітка сторінки, що дозволяє адаптувати виведення даних на пристроях з різною роздільною здатністю екрану – персональному комп’ютері, ноутбуці, планшеті, смартфоні. Такий тип верстання зручніший для користувачів і вважається максимально ефективним в SEO.

AMP

Accelerated Mobile Pages – це особлива технологія формування сторінок з надзвичайно швидким завантаженням. Особливо актуальна у зв’язку з впровадженням пошукового алгоритму Mobile First. Дозволяє добитися кращого ранжирування сторінок по цільових пошукових запитах.

Видимість сайту

Особлива характеристика веб-ресурсу в пошукових системах, що визначає, який відсоток цільової аудиторії побачить його в результатах видачі по тих або інших запитах. Чим краща оптимізація ресурсу, якісніше й релевантніше контент, тим кращою буде видимість сайту.

Зовнішня оптимізація

Комплекс заходів, спрямованих на поліпшення ранжирування сайту по пошукових запитах. Найчастіше під цим терміном розуміють розміщення посилань на сайтах-донорах.

Зовнішнє посилання

Веде на інший домен або з іншого домена на поточний сайт.

Внутрішня оптимізація

Комплекс заходів, спрямованих на поліпшення індексації сайту пошуковими системами, підвищення якості розміщеного на ньому контенту (текст, ілюстрації, відео), а також оптимізацію внутрішнього коду (прискорення завантаження сторінок, виправлення помилок коду) і покращення фактору юзабіліті (підвищення зручності роботи з сайтом).

Внутрішнє посилання

Веде на іншу сторінку в межах поточного сайту. Використовуються як для зручності користувачів швидко знаходити потрібну інформацію, так і з метою SEO-оптимізації, підвищуючи вагу кінцевої сторінки.

Description (Дескріпшен)

Особливий мета-тег, що використовується для виведення стислого текстового опису сторінки. Може брати участь у формуванні сніппета – описа документу на сторінці результатів видачі. Може вміщувати ключові слова й фрази, релевантні основному контенту. У пошуковій системі Google його максимальна довжина складає 160 символів.

Індексація (Індексування)

Процес включення інформації про нові сторінки вебсайту в базу пошукової системи.

Keywords (Кейвордс)

Тег, що раніше використовувався в ході оптимізації сторінки й включав її тезовий (за участю ключів) опис. Сьогодні цей тег більше не впливає на ранжирування й практично не використовується.

Ключі

Особливі слова і фрази, що відповідають пошуковим запитам користувачів. Бувають високочастотними, середньочастотними та низькочастотними – з точною частотою використання й невеликою кількістю показів на місяць.

LSI-копірайтинг

Текст з особливою оптимізацією, написаний із використанням не лише основних ключів з семантичного ядра, але також і їх синонімів, близьких за значенням слів, уні- та біграм, що значно підвищують тематичність текстового контенту.

Термін LSI-копірайтинг – це абревіатура від англійського Latent Semantic Indexing, тобто приховане семантичне індексування. Такі тексти набагато більш ефективніші за звичайний SEO-копірайтинг.

Meta-tags (Мета-теги)

Спеціальні теги на мові розмітки HTML, що використовуються для виведення додаткових даних (метаданих) про документ. Вони не виводяться безпосередньо на сторінку й не видні користувачам, проте впливають на індексацію й ранжирування по пошукових запитах. До мета-тегів традиційно відносять Title і Description.

Мікророзмітка

Додаткові атрибути HTML-тегів, що застосовуються для надання допомоги пошуковій системі в аналізі контенту сторінки. Можуть брати участь у формуванні сніппета в результатах видачі. Один з найпопулярніших стандартів такої мікророзмітки – Schema.org.

Поведінкові чинники

Поведінка юзерів на сторінці результатів видачі, а також на самому сайті, що складається на основі зручності сприйняття інформації, її повноти, якості та візуалізації (інфографіка), довжині сесії, зручності пошуку по сайту, доступності контенту (рівень вкладеності) та юзабіліті в цілому.

Пошуковий запит

Цільовий запит користувача в пошуковій системі, що використовується для отримання потрібної інформації. Це фраза або окреме слово, що формує своєрідне питання користувача.

Ранжирування

Впорядковування сайтів й їх окремих сторінок в результатах пошукової видачі. Пошукові системи Яндекс і Google оперують сотнями різноманітних чинників, що відносяться як безпосередньо до веб-ресурсу (наприклад, якість його оптимізації, юзабіліті), так і до самих юзерів (наприклад, персоналізація видачі).

Релевантність

Відповідність контенту на сторінці (зазвичай текстового) тому чи іншому пошуковому запиту, а також прописаним мета-даним title і description, що безпосередньо впливає на ранжирування. Чим більше релевантний текст, тим вищою буде позиція сайту в пошуковій видачі.

Robots.txt

Особливий текстовий файл, що містить директиви для пошукових роботів, визначає особливості індексування сторінок сайту. Розміщується в кореневому розділі.

Семантичне ядро (СЯ)

Список цільових пошукових запитів (окремих слів і фраз), що відповідають тематиці сайту, його розділам і сторінкам. Застосовується під час внутрішньої оптимізації сайту й його зовнішнього посилального просування (у вигляді анкорів). Якісно складене семантичне ядро включає як високочастотні (ВЧ), так і середньо- (СЧ) і низькочастотні (НЧ) ключовики.

SEO

Абревіатура від Search Engine Optimization – це комплекс заходів по покращенню видимості сайту в пошукових системах. Досить часто можна зустріти переклад цього терміну на російську – «СЕО», проте це вважається помилкою, що призводить до втрати початкового сенсу й змішування з абсолютно іншим поняттям – Chief Executive Officer, тобто позначенням не пошукової оптимізації, а управлінської посади.

До SEO входить досить великий спектр робіт – аналіз пошукової видачі та алгоритмів ранжирування, відстежування нововведень пошукових систем, вивчення сайтів конкурентів і поведінки користувачів, збір статистичних даних, а також внутрішня та зовнішня оптимізація ресурсу.

Sitemap.xml (Сайтмап)

Файл у форматі XML, що містить список усіх сторінок (URL) цього сайту, які підлягають індексації пошуковими системами.

Snippet (Сніппет)

Невеликий фрагмент тексту на сторінці результатів видачі, що вміщує інформацію про сторінку: іконку сайту (favicon), адресу (URL), заголовок, короткий опис і додаткову інформацію, що виводиться за допомогою мікророзмітки. Залежно від пошукового запиту в сніппеті можуть виводитися різні дані (наприклад, швидкі посилання, автор, дата публікації або зміни поста).

Title (Тайтл)

Окремий тег на мові HTML, який формує заголовок усього документу (в тому числі в сніппеті) на сторінці результатів видачі.

ТОП

Традиційно це перші десять позицій у видачі по пошуковому запиту. Це найбільш релевантні сайти, оцінені пошуковою системою вище за інших.

Частотність

Характеристика пошукових запитів згідно з частотою вжитку їх користувачами. Частотність ключів може вимірюватися за кількістю використання в день, тиждень, місяць і т. д. Наприклад, ключ «замовити копірайтинг» вважається високочастотним, а ключ «замовити копірайтинг недорого в Києві» – низькочастотним.

 

Хороший сеошник завжди може пояснити, що він має намір робити, й для чого це треба. Якщо ж базові поняття використовуються «фахівцем» не до місця, або ж якщо він постійно плутається, це видає дилетанта або початківця, з яким краще не співпрацювати.

Стикалися з такими? Чи, можливо, не розумієте якийсь термін? Обов’язково напишіть про це в коментарі – й ми дамо максимально детальну відповідь!

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3

© Студія копірайтингу «Ямбус»