- ua
- ru
Показник відмов, Bounce Rate – достатньо корисний для аналізу параметр Google Analytics. Він означає відсоток відвідувачів сайту, які пішли з нього одразу після потрапляння на сторінку. Тобто це ті користувачі, які не взаємодіяли з сайтом, а просто закрили його.
Тож в чому суть Bounce Rate? Спробуємо розібратися, чи впливає він на ранжування сайту у пошуковій видачі, якою є норма та як знизити цей показник. Розберемо ці питання послідовно.
Google Аналітика вважає відмовою ситуацію, коли відвідувач ресурсу відкрив сторінку і одразу вийшов. Тобто показник відмов є відсотком користувачів, які зайшли на сторінку і одразу або за кілька секунд покинули сайт. Це значення розраховується від загальної кількості відвідувань.
Відмова зарахована у наступних випадках:
В усіх випадках взаємодії з сайтом (скрол, кліки, перехід на внутрішні сторінки) не відбувалося, і користовач провів на ньому мінімум часу, лише декілька секунд.
Крім того, високий показник відмов може свідчити про проблеми з функціонуванням сайту, певні технічні проблеми, перевантаження сервера, через що сайт завантажується дуже повільно, і користовачі відмовляються чекати та покидають його.
Як показник відмов впливає на ранжування сайту
Цей параметр є поведінковим фактором. Google Analytics відстежує, як довго і активно люди користуються сайтом, визначаючи його корисність і релевантність. Високий показник відмов вказує на слабку позицію ресурсу, але норма залежить від його тематики – наприклад, для виклику таксі показник буде вищим, ніж для сайту з замовлення піци).
Налаштування коректного підрахунку
Індивідуальні налаштування аналітики можуть показувати дещо спотворений результат і вплинути на рішення з оптимізації.
Щоб мати реалістичні цифри, оновіть версію Google Аналітики, яка пропонує актуальні й гнучкі інструменти відстеження поведінки відвідувачів, додайте відсоток взаємодій і відмов у звіти аналітики, налаштуйте підрахунок переглядів екранів та подій-конверсій в додатку чи на сайті, приберіть ботів, спам і трафік з ненадійних джерел.
Норма показника відмов
Сайт є добре оптимізованим при показниках відмов не більше 30-50%. Це значить, що відвідувачі цілком задоволені дизайном, контентом сайту, швидкістю завантаження та запропонованим функціоналом.
Проте для кожного ресурсу є своя норма:
Між тим значення у 20-30% нетипові для метрики і часто є спотвореними. Причини – спам, кілька кодів Google аналітики, помилки налаштувань відстеження.
Якщо відвідувачі затримуються на сайті лише на кілька секунд, причин може бути багато:
При пошуковому запиті користувач не знаходить на сайті конкретної відповіді на своє питання, повільне завантаження, криві відображення, непрацюючі кнопки, неестетичне оформлення, перевантаженість, нечитабельні шрифти, нецікаві для цільової аудиторії продукти. В результаті люди покидають сайт. Знайти ці причини і способи виправлення ситуації допоможе технічний аудит сайту.
Щоб знизити відсоток відмов, сайт необхідно опрацювати усебічно. Рішення можуть бути найрізноманітніші:
Прискорити завантаження: використовуйте кеш, вдосконалюйте графіку, оптимізуйте Java Script і CSS, приберіть спливаючі вікна.
Пропрацювати юзабіліті: створіть логічну структуру сайту, спростіть навігацію.
Актуалізувати дизайн: слідкуйте за трендами і вчасно під них підлаштовуйтесь, вдоскональте дизайн.
Підвищити лояльність аудиторії: нарощуйте присутність в інтернеті, підвищуйте впізнаваність бренду.
Оптимізувати сайт під мобільні пристрої: ваш ресурс має коректно відображатися на смартфонах і планшетах.
Дуже важливо пропонувати корисний, релевантний і якісний контент без води. Розповідайте про використання продукту і його додаткові функції, робіть огляди новинок. Доповніть статті картинками, відео та графіками.
Показник відмов у Google Аналітиці є джерелом важливої інформації. Високе значення свідчить про недопрацювання на сайті, якими слід зайнятися. Проте низьке значення відмов в результаті якісної оптимізації веб-ресурсу – не самоціль, а закономірність.
Усуньте технічні недоліки, оптимізуйте ресурс, оновіть дизайн та зробіть його легким і привабливим для сприйняття – і показник відмов закономірно знизиться, а системи пошуку та аудиторія вважатимуть сайт гідним уваги і високих позицій у пошуковій видачі.