Показник відмов, Bounce Rate – достатньо корисний для аналізу параметр Google Analytics. Він означає відсоток відвідувачів сайту, які пішли з нього одразу після потрапляння на сторінку. Тобто це ті користувачі, які не взаємодіяли з сайтом, а просто закрили його.

Тож в чому суть Bounce Rate? Спробуємо розібратися, чи впливає він на ранжування сайту у пошуковій видачі, якою є норма та як знизити цей показник. Розберемо ці питання послідовно.

Google Аналітика вважає відмовою ситуацію, коли відвідувач ресурсу відкрив сторінку і одразу вийшов. Тобто показник відмов є відсотком користувачів, які зайшли на сторінку і одразу або за кілька секунд покинули сайт. Це значення розраховується від загальної кількості відвідувань.

Відмова зарахована у наступних випадках:

  • користувач клацнув «Назад» до пошукової видачі;
  • закрив вкладку;
  • ввів нову адресу та перейшов на інший сайт.

В усіх випадках взаємодії з сайтом (скрол, кліки, перехід на внутрішні сторінки) не відбувалося, і користовач провів на ньому мінімум часу, лише декілька секунд.

seo послуги

Крім того, високий показник відмов може свідчити про проблеми з функціонуванням сайту, певні технічні проблеми, перевантаження сервера, через що сайт завантажується дуже повільно, і користовачі відмовляються чекати та покидають його.

Як показник відмов впливає на ранжування сайту

Цей параметр є поведінковим фактором. Google Analytics відстежує, як довго і активно люди користуються сайтом, визначаючи його корисність і релевантність. Високий показник відмов вказує на слабку позицію ресурсу, але норма залежить від його тематики – наприклад, для виклику таксі показник буде вищим, ніж для сайту з замовлення піци).

Налаштування коректного підрахунку

Індивідуальні налаштування аналітики можуть показувати дещо спотворений результат і вплинути на рішення з оптимізації.

Щоб мати реалістичні цифри, оновіть версію Google Аналітики, яка пропонує актуальні й гнучкі інструменти відстеження поведінки відвідувачів, додайте відсоток взаємодій і відмов у звіти аналітики, налаштуйте підрахунок переглядів екранів та подій-конверсій в додатку чи на сайті, приберіть ботів, спам і трафік з ненадійних джерел.

Норма показника відмов

Сайт є добре оптимізованим при показниках відмов не більше 30-50%. Це значить, що відвідувачі цілком задоволені дизайном, контентом сайту, швидкістю завантаження та запропонованим функціоналом.

Проте для кожного ресурсу є своя норма:

  • 30-50%: норма для більшості сайтів;
  • 70-80%: потрібне допрацювання та оптимізація;
  • 80% і більше: треба терміново оптимізувати сайт.

Між тим значення у 20-30% нетипові для  метрики і часто є спотвореними. Причини – спам, кілька кодів Google аналітики, помилки налаштувань відстеження.

Чому росте відсоток відмов на сайті та що з цим робити

Якщо відвідувачі затримуються на сайті лише на кілька секунд, причин може бути багато:

  • невідповідний контент;
  • технічні помилки;
  • неактуальний дизайн;
  • неякісний таргетинг.

При пошуковому запиті користувач не знаходить на сайті конкретної відповіді на своє питання, повільне завантаження, криві відображення, непрацюючі кнопки, неестетичне оформлення, перевантаженість, нечитабельні шрифти, нецікаві для цільової аудиторії продукти. В результаті  люди покидають сайт. Знайти ці причини і способи виправлення ситуації допоможе технічний аудит сайту.

Щоб знизити відсоток відмов, сайт необхідно опрацювати усебічно. Рішення можуть бути найрізноманітніші:

Прискорити завантаження: використовуйте кеш, вдосконалюйте графіку, оптимізуйте Java Script і CSS, приберіть спливаючі вікна.

Пропрацювати юзабіліті: створіть логічну структуру сайту, спростіть навігацію.

Актуалізувати дизайн: слідкуйте за трендами і вчасно під них підлаштовуйтесь, вдоскональте дизайн.

Підвищити лояльність аудиторії: нарощуйте присутність в інтернеті, підвищуйте впізнаваність бренду.

Оптимізувати сайт під мобільні пристрої: ваш ресурс має коректно відображатися на смартфонах і планшетах.

Дуже важливо пропонувати корисний, релевантний і якісний контент без води. Розповідайте про використання продукту і його додаткові функції, робіть огляди новинок. Доповніть статті картинками, відео та графіками.

Показник відмов у Google Аналітиці є джерелом важливої інформації. Високе значення свідчить про недопрацювання на сайті, якими слід зайнятися. Проте низьке значення відмов в результаті якісної оптимізації веб-ресурсу – не самоціль, а закономірність.

Усуньте технічні недоліки, оптимізуйте ресурс, оновіть дизайн та зробіть його легким і привабливим для сприйняття – і показник відмов закономірно знизиться, а системи пошуку та аудиторія вважатимуть сайт гідним уваги і високих позицій у пошуковій видачі.

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3