- ua
- ru
Будь-який інтернет-магазин повинен продавати. В умовах конкуренції не можна запустити майданчик і просто чекати прибутку. Навіть сайт із преміальним дизайном, якісним кодом і великим асортиментом продукції не забезпечить хорошої конверсії, якщо про нього ніхто не знає.
Існує безліч крутих інтернет-магазинів з нульовими продажами. Через деякий час вони закриваються, або продажі зміщуються на користь фізичного магазину, а сайт залишається висіти баластом.
Вирішить ситуацію комплексне просування. Це максимальне охоплення каналів взаємодії, спрямоване на первинне знайомство з брендом, поліпшення іміджу, рекламу груп товарів і окремих одиниць продукції.
Серед найефективніших методів розкрутки – SEO, оптимізація текстів популярними ключовими словами та фразами, лінкбілдінг, медіа та контекстна реклама, соцмережі, прайсагрегатори та тизерна реклама. Але – про все по порядку.
Комплексний підхід завжди більш результативний. Водночас можна обрати й один-єдиний канал просування – якщо він справді ефективний і покриває всі завдання.
Так, більшість успішних українських та світових компаній з розробки сайтів практикують саме системний підхід, що включає, зокрема, внутрішню оптимізацію і розробку стратегії зовнішнього просування.
Отже, які ж інструменти підходять для просування інтернет-магазину? Для початку необхідно правильно розрахувати бюджет і визначити переваги обраного інструменту, адже деякі з них для конкретного товару або цільової аудиторії можуть не підходити.
Розберемо ситуацію детальніше.
SEO – один із ключових інструментів розкрутки інтернет-магазину. Після оптимізації цільових сторінок і категорій товарів трафік може зрости на 60-70%.
Однак головна особливість SEO – це час. On-Page оптимізація ефективна лише в середньо- і довгостроковій перспективі, адже після проведення всіх робіт сторінки повинні переіндексуватися і переранжуватися, що займає близько 2-3 місяців.
Просування завжди починається “зсередини”. Насамперед це код – виправлення всіх технічних помилок і невідповідностей вимогам пошукових систем. Потім – структурування і збір семантики, вдосконалення контенту, функціоналу та підвищення юзабіліті.
Гранично важливий момент – тексти, навіть якщо у вашому магазині продаються всього п’ять товарів. Щоб інтернет-магазин потрапив у Топ пошукової видачі, важливий якісний, унікальний і релевантний контент:
Ба більше, тут необхідне постійне оновлення контенту – як у блозі, так і в описі товарів. Не потрібно повністю переписувати текст: достатньо внести кілька правок, додати актуальну інформацію.
Наприклад, 2023 рік замінити на 2024, якщо ви оновили товарний асортимент. Google сканує текст і визначає його корисність – якщо дані застаріли, сторінка скотиться вниз. І навпаки: актуалізований контент покращує ранжування.
І тільки після проведення внутрішньої оптимізації можна братися за зовнішнє просування.
Лінкбілдинг так само важливий і для сайтів послуг, і для інтернет-магазинів – і за умови систематичного використання дає змогу істотно підняти рейтинг сайту.
Тут потрібно зосередитися на трьох основних принципах:
Бездумно купувати посилання не варто – кожного донора потрібно проаналізувати за низкою параметрів: вік, спам, траст, трафік, регіон тощо. Неякісні сайти-донори мають бути відсіяні.
Головна перевага цього каналу – швидкість. Потенційні клієнти побачать оголошення у видачі майже одразу після запуску. Але такий ефект підтримується лише постійною платою за переходи за ключовими запитами і потребує суттєвого бюджету.
Медіа-рекламу в Google можна налаштувати на інтереси покупців, регіон та інші параметри. Медійка дасть змогу повернути колишніх клієнтів, анонсувати новинки, акції та спецпропозиції, підігріти і реактивувати клієнтів.
Мабуть, один із найефективніших способів розкрутки інтернет-магазину. Швидкий і порівняно недорогий.
Соціальні мережі дають можливість розповісти про товар великій кількості потенційних покупців. Ви можете запустити таргет з фільтром за віком, інтересами, місцем проживання, вести блог компанії і просто ділитися стильними фото своєї продукції.
За допомогою групи в соцмережі можна активізувати аудиторію конкурсами, опитуваннями та розважальним контентом. Таким чином ви підвищите впізнаваність магазину і сформуєте лояльну цільову аудиторію.
Це майданчики, де розміщуються дані про продукцію різних онлайн-магазинів. Наприклад, на Price, Hotline і Ek.ua покупці можуть порівнювати товари і вибирати оптимальні за ціною варіанти.
Переваги такого просування – отримання продажів на старті, мінімальні витрати рекламного бюджету і пряма наводка покупців у ваш магазин.
Мінус – у високій конкуренції та оплаті переходів на магазин.
Передбачає використання помітних заголовків, кричущих відео і картинок.
Тизер можна використовувати в соцмережах, email, у блогерів. Він має хорошу віддачу, охоплення і м’які вимоги до контенту. Але важливо не перестаратися: занадто провокаційні фото і заголовки відштовхнуть аудиторію.
Кроки до успішного просування магазину досить прості. Щоб він розвивався і приносив прибуток, займіться SEO-оптимізацією, будьте активними в соцмережах, вдосконалюйте контент-маркетинг, співпрацюйте з блогерами і спілкуйтеся з покупцями.
І головне – стежте, який метод просування підходить саме вам. Аналітику можна проводити навіть щодня, щоб вкладатися в інструменти, які приносять найбільшу віддачу.
Працюйте над оптимізацією, контентом і сервісом, враховуйте потреби клієнтів в інформації – якщо інтернет-магазин відповідає очікуванням цільової аудиторії, зручний, а сам бренд має хороший імідж, продажі гарантовані!
© Студія копірайтингу Ямбус