- ua
- ru
Здавалося б, про SEO не говорять тільки ледарі, й складається враження, що воно з’явилося задовго до винаходу електрики й усіх благ сучасного суспільства. Й усі, хто так чи інакше продавав в інтернеті, хоча б раз, але зверталися до сеошників.
В той же час будь-які невдачі в інтернет-маркетингу пояснюється нічим іншим, як неякісною пошуковою оптимізацією. Але чи вміють робити SEO ті, хто його пропонує?
Щоб упарити послугу, багато знань не треба – досить з розумним видом погортати сторінки сайту, поцокати язиком і, задумливо глянувши на клієнта, сказати щось на кшталт: «Все ясно, оптимізація ніяка, ви недоотримуєте 25–50–70 відсотків трафіку». Недосвідчений замовник тут же дасть грошей, більш просунутий наморщить лоба. Мовляв, «До вас вже оптимізували. Двічі. Прописували мета-теги, розносили семантичне ядро. Чим ви кращі?». Для зняття заперечень досить посміхнутися і ткнути пальцем у 2–3 яких-небудь дрібних косяка попередньої команди.
Клієнт розтане і кинеться в обійми.
Головне правило якісного SEO – це персоналізація. Тобто повідомлення, спрямоване на певну цільову аудиторію, а в ідеалі – на конкретного клієнта, створене відповідно до його очікувань.
Підкреслю, SEO – це не стільки робота з ключами, скільки створення гачків для цільової аудиторії. Тобто це і впровадження ключів, і дослідження психотипів клієнтів, і пошук відповідної маркетингової формули. Причому додавання в текст ключів і написання мета-тегів тут відбувається в останню чергу.
У 2017 році британська компанія Segment провела масштабне дослідження реакції споживачів на персоналізований підхід. Було опитано понад 1000 респондентів, розділених на декілька фокус-груп. Основне завдання, яке поставили перед собою дослідники – виявлення максимальної емоційної віддачі респондентів.
Результат виявився досить яскравим.
Тобто якою б вигідною не була комерційна пропозиція, при неправильній персоналізації вона не працює.
Деякі вебмайстри можуть заперечити: мовляв, у випадку з інтернет-маркетингом ситуація не така критична, адже не будемо ж ми писати на сайті: «Сергій, цей товар спеціально для вас». Потрібен більш узагальнюючий підхід. Це дійсно так, проте цей пункт персоналізації тут міняється на інший параметр – наприклад, на соціальний статус або соціальну роль. А тому тексти повинні складатися з великою оглядкою на аватар, цільову аудиторію.
Аватар клієнта – представлення копірайтером (SEO фахівцем) образу потенційного клієнта для створення людино-орієнтованої, персонізованої комерційної пропозиції. Аватари допомагають копірайтеру знаходити правильні ключові слова та маркетингові формули для цільової аудиторії й створювати ефективний контент.
Згідно з ще одним опитуванням, проведеним тепер уже американською компанією Epsilon, більше 80 % респондентів вказали, що вони з більшою вірогідністю мали б справу з брендом, якби отримали персональну пропозицію. Чим більш персоналізовано компанія підходить до клієнтів, тим кращу конверсію вона отримує.
Хоча саме ключі приводять на сайт клієнтів, на рішення про купівлю в першу чергу впливає персоналізація. Як мовиться, зумів упіймати – умій і втримати.
За останні 5 років в інтернет-маркетингу стався якісний стрибок. Якщо попереднє покоління здебільшого було консерваторами, довго та зважено приймали рішення, то нове більш відкрите новому, новинкам високих технологій (тут досить згадати бум мобільних пристроїв і подальшу песимізацію сайтів, тобто заниження рейтингу з боку пошукових систем у разі відсутності параметру mobile-friendly версії в дизайні). Нинішні користувачі значно прискорилися, вони адаптувалися до швидкого темпу життя й великої кількості інформації.
А тому і до вибору товарів вони підходять більше вибірково, раціонально, вибираючи найцікавішу пропозицію з десятків, сотень пропозицій.
Персоналізований підхід скорочує час вибору. Більше 70 % продукції нинішнє покоління отримує завдяки інтернет-сервісам. І якщо компанія пропонує те, що дійсно може зацікавити (виходячи з припущень про аватара, аналізу історії покупок, кликів і переглядів), вони із задоволенням стануть клієнтами.
Клієнт лояльніший до компанії, яка виконує його бажання. Ваша аудиторія – підлітки? Створюйте трендовий дизайн і публікуйте живі й яскраві тексти. Продаєте дорогі автомобілі багатим клієнтам? Забудьте про сленг! Вас врятує класика та витримані аналітичні тексти, присмачені необхідними клієнтові технічними характеристиками.
Де тут ключі? Вони відходять на другий план, адже продажі забезпечить саме персоналізація, а не десяток «купити», «ціна» і «недорого».
Що отримуємо у результаті? Ні, забувати про додавання ключовиків зовсім не потрібно – цей процес повинен йти в тісній прив’язці до розуміння аватара та персоналізації. І стандартний пункт будь-якої SEO оптимізації – визначення ЦА – повинно складатися із комплексної роботи над контентом сайту – і текстовим, і візуалізацією. У такому разі сайт створює позитивний імідж компанії.
Замисліться: цей текст був написаний для максимально вузької групи інтернет-користувачів, що тільки но почали свій шлях. Я розмістив в ньому більше 10 різнопланових ключів, проте вони не зіпсували його, й ви дочитали статтю до кінця. Усього лише тому, що вписані вони по-людськи, адже головне – це не комерційні запити, а правильне звернення до цільової аудиторії та користь інформації
© Студія копірайтингу «Ямбус»