Вимоги до копірайту і рерайту

Вперше про копірайт як явище заговорили ще в далекому XIX столітті. І вже тоді стало очевидно, що текст – це двигун торгівлі. Сьогодні на зміну журналам і газетам прийшов Інтернет, але загальні правила залишилися.

Написати якісний текст здатен не кожен копірайтер: хтось пише без помилок, але якось незрозуміло, хтось зациклюється на деталях або не любить ділити текст на абзаци. А хтось неправильно обирає цільову аудиторію або взагалі не замислюється про це. В результаті якість тексту, тобто його комерційна ефективність, страждає.

За великим рахунком, правил копірайтинга не існує, як і якихось інструкцій написання тексту – для газет, журналів, книг або якоїсь іншої друкарської та електронної продукції. Проте є ряд ситуацій, коли текст стає ефективнішим – ось про них і поговоримо. Але постараємося запам’ятати – йдеться саме про копірайтинг, написання текстів для сайтів.

Які ж правила повинен сповідувати копірайтер, щоб його тексти приносили максимальну користь?

Загальні моменти

1. Текст має бути максимально лаконічним, без зайвих реверансів та обговорення малозначимих нюансів. Великий текст не означає хороший текст. Містка й лаконічна стаття продасть набагато краще, ніж простирадло на 7 сторінок.

2. Як у будь-якому якісному літературному творі, в статті має бути вступ, основна частина та висновок. Це правило особливо актуальне, коли робиться рерайт або компіляція з декількох різних джерел. Чітка структура статті робить її зрозумілішою для читача й підводить його до чіткого підсумку (замовити, купити, залишити контактні дані) або думки. Тут на допомогу приходять не лише логічні блоки, але й заголовки різного рівня (h1-h3). До речі, крапка після заголовка не ставиться.

3. Текст без води буде набагато цікавіший, а значить – і більш ефективніший, а тому у кожного речення має бути сенс. Графоманів серед топових копірайтерів немає.

4. Короткі речення з 5-7 слів набагато ефективніші за речення із складною структурою, дієприкметниковими та дієприслівниковими зворотами. Якщо читач раптом втратить думку, перечитувати щось він навряд чи стане.

5. Та ж ситуація і з абзацами: один суцільний абзац – це злочин перед читачем. Ідеально, коли абзац включає не більше 5 речень.

Про SEO ключі

1. Ключі, якщо вони є в статті, слід розподіляти за текстом органічно, щоб між ними було не менше 250 знаків – так Google визнає текст менш комерційним, а тому кориснішим для користувача.

2. Видозмінювати ключі – відмінювати або “розбавляти” іншими словами не можна, щвісно якщо SEO фахівець не вказав зворотне.

Про унікальність

1. Копірайт або рерайт з низькою унікальністю здатний завдати сайту шкоди. Унікальність текста можна перевіряти за допомогою різних сервісів, платних і безплатних – наприклад, Advego Plagiatus або Text.ru. Оригінальний текст з унікальністю понад 90% добре позначається на ранжируванні сторінки.

Про посилання

1. Додавати в статтю посилання на інші сайти неприпустимо! Це може робити тільки SEO фахівець, розуміючи що та навіщо він робить.

Типові помилки копірайтерів

1. Слово “ви” завжди пишеться з маленької букви. Виключення – особисте листування. Але в будь-якому випадку слів “ви”, “ваш”, “вам” в тексті повинно бути мінімум.

2. У 90% випадків замість “ваш”, “вашого”, “вашому” і т. д. слід використовувати зворотні займенники “свій”, “свого”, “своєму”.

3. Розпочинати статтю з фрази “Нині”, “На даний час”, “У наші дні” не треба. Серйозно. Це не лише ознака графоманства та невдалого рерайта слова “сьогодні” – ці слова не несуть жодного смислового навантаження, а значить – не потрібні в тексті. Фраза “Ні для кого не секрет, що…” з тієї ж опери. Вичитуйте текст і видаляйте з нього усе сміття.

І на закінчення…

Пам’ятайте, ви пишете текст для людей, а тому старайтеся, щоб він був читабельний і зрозумілий, містив корисні факти і найголовніше – був написаний для правильної цільової аудиторії.

Заведіть собі за правило: написали статтю – гарненько вичитайте її. Краще двічі. Перевіряйте орфографію кнопкою F7 – є вірогідність, що десь сховалася друкарська помилка.

Враховуйте ці прості вимоги, і ваші тексти будуть професійними, а робота в якості копірайтера буде оцінена належним чином.

© Студія копірайтингу “Ямбус”

Залишіть заявкуі ми зателефонуємо вам впродовж 5 хвилин
Як вас звати
Куди зателефонувати
ще фішки
Що треба зробити
Куди написати
Що нам варто знати
Або прямо зараз зателефонуйте

 

Написати коментар