Як написати SEO оптимізовану статтю – детальний гайд

Автор: Юлиан Клицаков в Як написати... от 23 Червня 2019

Просування сайту по пошукових запитах можливе різними шляхами. Хтось закуповує посилання, інші ж не можуть витрачати значимих сум і роблять ставку на текстове наповнення й по-своєму праві. Контент дійсно працює й на відміну від купівлі посилань не вимагає значних фінансових вливань – якщо зайнятися написанням текстів власноручно, без залучення професійного копірайтера.

Як писати статті: покрокова інструкція

КРОК 1. СКЛАДАЄМО КОНТЕНТ-ПЛАН. Без осмисленого плану може вийти так, що уся робота буде марна, а тому, перш, ніж починати писати статті, необхідно визначитися з метою – для чого потрібні тексти, на які теми й скільки їх треба.

Как написать SEO текстыНеобхідно обійти тематичні сайти й визначити, про що і як пишуть конкуренти, як часто публікують статті – це буде ідеальним варіантом. На практиці ж все набагато складніше, й краще відштовхуватиметься від своїх можливостей: чи готові ви кожного тижня писати по 2–3 статті або осилите написання лише одного тексту на місяць. У будь-якому випадку, у вас має бути план. І так доки не покриєте усі розділи свого сайту.

КРОК 2. ЗБИРАЄМО СТАТИСТИЧНІ ДАНІ. Це, мабуть, найбільш складний етап для новачка-сеошника. Де шукати ключі, якими взагалі мають бути ключові фрази, яка має бути їх частотність (відсоток входження у текст), заголовки <h1> і кількість друкарських символів? У професійного SEO оптимізатора під рукою платні аналітичні програми та сервіси, де усе це можна побачити за декілька хвилин. Новачкові ж доведеться працювати «вручну», проте не все так страшно, як здається.

Знову ж таки, аналізуємо тексти конкурентів. Скористайтеся безкоштовними SEO- аналізаторами тексту Advego або text.ru – вони досить правдоподібні, хоча й не такі функціональні, як, приміром, той же Ahrefs. Відкрийте планувальник ключових слів Google, вбийте назву свого товару або послуги й отримайте список найбільш частих запитів користувачів. Не забудьте і про інший сервіс – Google Trends. На його основі можна написати дуже популярну статтю.

Якщо узагальнювати, об’єм SEO статті має бути 2,5–3 тисячі знаків, а частотність ключів не повинна перевищувати 3 % від загального об’єму тексту. У цифрах це близько 15 ключів на статтю.

КРОК 3. ПИШЕМО ТЕКСТ. Структура тексту має бути осмисленою – ніякій експресії, охів, ахів і пропозицій «купити в нас, тому що ми кращі». Такі тексти ніколи не були ефективними. Вони не інформативні й не несуть ніякої користі, а тому не буде й ефекту «сарафанового радіо», тоді як правильне SEO націлене саме на це.

Правильна структура – це запорука ефективності статті. Її фактологічний каркас, на якому кріпитиметься інформація. Краще всього використати прості односкладові речення «у справі», без епітетів і витіюватих фраз. Користувачеві потрібні факти – саме на їх основі він приймає рішення, купувати або не купувати, замовляти чи ні.

Трохи детальніше про структуру SEO статті

Будь-яка хороша стаття завжди складається з трьох блоків:

  • ВСТУП (презентація товару);
  • ОСНОВНА ЧАСТИНА (факти та переваги);
  • ВИСНОВОК (заклик до дії).

Окрім цього, в статті має бути мінімум один офер, тобто гасло. Зазвичай його розміщують в першому абзаці тексту – в якості приманки, здатної утримати користувача й підвищити його інтерес. У основній частині офер доповнюється фактами – мовляв, це дійсно так і навіть більше. Чого саме більше – користувач дізнається вже ближче до кінця, де зустрічає яскравий заклик до дії, від вигоди якого йому вже важко відмовитися.

Тобто, три головні складові ефективної SEO статті – це смачний офер, факти та call-to-action (спонукання до дії).

КРОК 4. ОПТИМІЗУЄМО ТЕКСТ. Найважливіше правило – SEO оптимізація статті повинна проходити не паралельно з її написанням, а виключно після! Передусім текст має бути корисним – копірайтер не повинен відволікатися, доносячи свою думку до потенційного клієнта. Готовий текст оптимізувати набагато простіше, ніж якщо робити все одночасно, й початкуючому копірайтеру треба розмежовувати етапи написання сео статті.

КРОК 5. ОПТИМІЗУЄМО МЕТА-ТЕГИ «TITTLE» І «DESCRIPTION». Написання правильного тайтлу і дескріпшена украй важливе. На їх основі формується сніпет статті – ті декілька рядків, які бачить користувач на сторінці видачі по своєму запиту. Якщо вони прісні, вони не викличуть інтересу, якщо в них немає ключів – сторінка взагалі не потрапить в ТОП видачі.

Якщо ваш сайт на WordPress, плагін SEO Yoast допоможе написати відповідні мета-теги tittle і description. Якщо ні – складіть їх на основі викладеної у статті інформації – максимально стисло та смачно, щоб точно зацікавити покупця.

КРОК 6. ВІЗУАЛІЗУЄМО ТЕКСТ. Візуальне оформлення статті не менш важливе, ніж розміщена в ній інформація. Часто користувач не читає, а переглядає текст, сканує його – і тут важливо, щоб його погляд чіплявся за потрібну інформацію.

Візуалізація статті – це не стільки додавання ілюстрацій, скільки правильне форматування, додавання яскравих, чіпляючих заголовків, маркірованих і нумерованих списків, таблиць та інфографіки. Крім того, необхідно, щоб важлива інформація була виділена жирним або курсивом – так вона відрізнятиметься від загального тексту, і користувач швидше помітить її. Але пам’ятайте, що навіть саму хорошу статтю можна зіпсувати неправильним візуальним поданням.

КРОК 7. ПУБЛІКУЄМО СТАТТЮ. Публікація контенту – це ціла наука. Без перебільшення. Інтернет-маркетологи визначили особливу стратегію, дотримуючись якої, можна у декілька разів підвищити ефективність статті, ніж якщо публікувати її бездумно, коли захочеться.

Головний секрет тут в тому, що публікувати контент необхідно у той час, щоб його побачила максимальна кількість користувачів. При цьому ідеальний час публікації на різних інтернет-майданчиках різна. Так, в Facebook цей час з 13:00 до 16:00. При цьому найбільш клікабельними стануть статті, розміщені в середу в 15:00. Загальна статистика цієї соціальної мережі свідчить про те, що трафік починає рости з 9:00, а ось після 16:00 починає спадати, потім до 21:00 знову росте.

Це пов’язано з тим, що перед сном багато хто вирішує півгодинки побалувати себе серфінгом в інтернеті.

У випадку з мережею Twitter кращий час для публікації посилання на свою статтю – понеділок між 13:00 і 15:00.

І НАОСТАНОК

Правильна SEO стаття – це не ключі та пропозиція «купити прямо зараз за кращою ціною». Головне – зацікавити клієнта дійсно цінною інформацією, дати йому факти, пояснити їх, показати переваги користування продуктом. Викликати емоції. Лише тоді ваше сео почне працювати так, як повинно!

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Понравилась статья? Поделись с друзьями!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *