Онлайн-присутність є важливою умовою успішного розвитку бізнесу, проте іноді трапляється ситуація, коли сайт отримує бан від Google. Це може призвести до серйозних наслідків – падіння позицій у пошуковій видачі, втрати трафіку та навіть випадання з індексу.

Бан у пошукових системах може статися з різних причин. Ситуація досить неприємна і в деяких випадках безповоротна, а тому до подібного результату краще не доводити, адже виправити ситуацію буде дуже складно, а часу знадобиться багато.

Бан від Google – це відповідні дії пошукової системи, покарання за нечесні способи просування, так зване сіре та чорне SEO, крадені тексти, бездумну закупівлю посилань або вибух посилальної маси.

На відміну від звичайних санкцій Google, коли обмеження накладаються на окремі сторінки, і вони знижуються у видачі, у разі потрапляння в бан пошукова система може повністю видалити сайт із пошуку, перестати ранжувати його за запитами, а іноді й зовсім видалити сторінки з індексу.

Існує безліч різних причин, чому сайт потрапляє під бан пошукових систем – розглянемо їх детальніше, а найголовніше: спробуємо зрозуміти, як перевірити сайт на бан у Google і що робити, якщо він дійсно потрапив під санкції.

Отже, як перевірити сайт на бан у Google, чому пошуковик може покарати таким чином і що робити в такій ситуації? Про все по порядку.

Як перевірити сайт на бан у Google

Чому сайт потрапляє в бан

Google може забанити сайт за наявності досить широкого ряду порушень. Вони можуть накопичуватися роками і при досягненні критичної маси викликати закономірну реакцію.

Серед найчастіших причин потрапляння в бан можна навести такі:

  • сторінки з вірусами і шкідливими програмами;
  • дорвеї із сумнівним контентом;
  • клоакінг, автозапити, прихований текст на сторінках;
  • підміна контенту, створення сайтів-сателітів;
  • невидимі посилання та переадресації;
  • вибухове збільшення посилальної маси;
  • неякісні зворотні посилання (сайти-донори під баном);
  • автоматичний прогін по каталогах і біржах посилань;
  • автоматично згенерований контент (динамічні сторінки), плагіат;
  • неправильне застосування мікророзмітки;
  • переспам тексту ключовими словами та ін.

У більшості випадків пошукові системи виявляють подібні факти шахрайства й жорстко карають сайт, відправляючи його в бан – тимчасовий або постійний.

Також бан сайту може бути пов’язаний з вірусною атакою, наявністю безлічі негативних відгуків, нецільових сторінок у пошуковій видачі, а також якщо під ім’ям домену ховається інший бренд.

Як визначити бан сайту в Google

Насамперед це різке зниження органічного трафіку. Різка просадка трафіку, коливання його появи та обнулення свідчить про бан. По-друге, погіршення ранжування за пошуковими запитами, особливо за брендовими. Не менш явний наслідок потрапляння сайту під бан – це масове випадання сторінок з індексу.

Перше, що потрібно зробити – це перевірити вжиті вручну заходи через Google Search Console. Якщо з сайтом щось дуже не в порядку, це буде вказано.

За допомогою брендового запиту, наприклад “косметика Oriflame”, також можна дізнатися, чи забанили ваш сайт. Якщо ваш сайт зник із видачі, а раніше завжди був на перших позиціях, найімовірніше, справа не в кращому SEO конкурентів, а саме в бані від Google.

Третій крок уже трохи складніший: слід перевірити індексацію сайту і знаходження домену в чорних списках і базах спаму на MxToolbox (Blacklist), UltraTools, AntiSpamSniper та інших сервісах.

Далі необхідно визначити кількість сторінок, проіндексованих у Google, і порівняти їх із минулими показниками. Для цього введіть у пошуковий рядок таку інформацію: site, двокрапка і без пробілу – назва сайту. Наприклад, site:oriflame.com. Якщо кількість сторінок помітно скоротилася, найімовірніше, ваш сайт потрапив під санкції пошукових систем. А от якщо сторінок немає взагалі – це свідчить про бан.

Буває так, що причина проблем з індексацією – помилка в складанні файлу robots.txt. Це найкращий результат ситуації, оскільки виправити цю проблему можна всього за кілька хвилин. Часто програміст просто забуває “відкрити” сайт після завершення роботи, а тому файл robots.txt потрібно перевіряти в обов’язковому порядку.

Зверніть увагу на роботу хостингу, динаміку трафіку – чи є стрибки, просідання, проаналізуйте геолокацію, з якої йде трафік, а також найпопулярніші сторінки: якщо замість цільових сторінок на перше місце вийшли якісь абсолютно неважливі статті з блогу, причиною може бути не лише переспам ключами, а й зникнення потрібних сторінок з індексу – їхнє місце зайняли інші.

Також проаналізуйте: можливо, велася робота над дизайном, через що погіршилося юзабіліті, і причина скорочення продажів криється саме в цьому.

Що робити, якщо сайт отримав бан від Google

Алгоритм дій доволі простий, проте сам процес розтягнутий у часі – інколи на покращення ситуації доводиться чекати кілька місяців.

Отже, діяти потрібно таким чином.

1. Визначте причину бана

Важливо встановити причину ситуації, що склалася: визначити порушення вимог і рекомендацій Google, вивчити сторінки, що індексуються, перевірити файл robots.txt – чи не закритий ресурс, і усунути всі порушення.

Звертатися в техпідтримку Google особливого сенсу немає – найчастіше не відповідають узагалі або дають посилання на сторінку з тими самими рекомендаціями і вимогами. Аналізувати ваш сайт співробітники Google не будуть.

Бан від Google найчастіше пов’язаний із грубими порушенням правил пошукової системи – використанням заборонених методів просування (клоакінг, приховані посилання, дорвеї), порушенням авторських прав (можливо, ви запозичили контент у конкурентів), формуванням дублікатів сторінок і шкідливим кодом на сайті. Зверніть увагу на повідомлення про помилки в Google Search Console – вони допоможуть визначити причину бана.

2. Усуньте причину бана

Після того, як ви визначили причину бана, приступайте до її усунення. Видаліть дублікати контенту і неунікальні тексти, а також позбудьтеся контенту, згенерованого за допомогою штучного інтелекту – алгоритми Google вже навчилися розпізнавати його.

Перевірте кількість посилань і, якщо потрібно, надішліть відмови. Виправте всі технічні помилки на сайті, а недобросовісні методи просування замініть на чесні. Вичистіть непотрібні ключі, воду і переспам. Якщо у вас є шкідливий код на сайті, негайно видаліть його.

3. Оптимізуйте свій сайт

Повна відсутність оптимізації або неякісна оптимізація – одна з причин поганого ранжування сайту. Вона ж може стати і причиною бану, а тому приділіть особливу увагу SEO.

Оптимізуйте сайт для пошукових систем, але пам’ятайте, що насамперед ваші дії мають бути спрямовані на зручність вашої цільової аудиторії. Напишіть унікальний і корисний контент, акуратно використовуйте ключові слова, щоб текст продовжував залишатися читабельним. Складіть контент-план і публікуйте статті не бездумно, а з метою, а самі тексти мають бути змістовними і нести сенс.

Переконайтеся, що сайт має хорошу швидкість завантаження – це допоможе швидше піднятися в пошуковій видачі та повернути втрачений трафік.

4. Надішліть запит на повторну перевірку

Коли ви виправили всі причини бану, надішліть запит на повторну перевірку в Google Search Console. У запиті вкажіть, які зміни було внесено, і що ваш сайт більше не порушує правила пошукової системи. Здебільшого рішення про зняття бана ухвалюється не в ручному режимі, однак про всяк випадок підготуйте докладний звіт, якщо вас попросять пояснити свої дії.

Після чого залишається терпляче чекати.

Висновок

Якщо ви не хочете чекати, можна переїхати на інший домен, оскільки позиції сайту навіть після скасування бана ще довго будуть нижче плінтуса. Варіант так собі, особливо якщо на новому сайті робити все так само, як і на попередньому: рано чи пізно бан отримає і він.

Якщо домен перебуває під фільтром, варто приготуватися до тривалої роботи з контентом, посилальною масою і всім іншим SEO. Це вимагає багато часу, але якщо сайт – ваше основне джерело клієнтів і на ньому будується репутація бренду, просто змінювати один сайт на інший – не варіант.

Отримання бана від Google може стати неприємною подією, але це не кінець світу. Дотримуючись зазначених вище кроків і усуваючи причини бана, ви зможете повернути його до нормальної роботи і відновити рейтинг у пошуковій видачі. Будьте уважні до правил і рекомендацій Google, оптимізуйте сайт виключно білими методами, продовжуйте працювати над його якістю – і ви завжди будете на перших рядках!

© SEO студія “Ямбус”

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3