Збір семантичного ядра (СЯ) – найважливіший етап просування будь-якого сайту, адже правильно підібрані ключові слова в рази підвищують ефективність рекламної кампанії, піднімаючи кількість цільових заходів. Але не це найголовніше: якісна оптимізація ключами позитивно позначається і на ранжируванні ресурсу, адже це – головна мета будь-якого SEO оптимізатора.

Вирішили привести свій сайт до ладу, націлилися на ТОП-10 або затіяли революцію в рубриках і розділах свого ресурсу? Розпочніть зі збору ключів, адже, цілком можливо, саме вони дадуть вам підказку.

Отже, що ж це таке – семантичне ядро? Як збирати ключі для сайту? Якими вони мають бути, і що треба знати, формуючи семантику сайту?

Що таке семантичне ядро

Семантичне ядро сайту – це ряд слів, словосполучень і їх морфологічних форм, що характеризують сенс усього сайту й кожен з його розділів окремо. Говорячи простіше, семантичне ядро є смисловим узагальненням тексту, його квінтесенцією.

Ключі характеризують вид діяльності компанії, презентують товари та послуги, пропоновані сайтом. Але, окрім цього, вони стають приманкою для пошукових систем, адже якщо на сайті є фрази, які користувачі вбивають у пошуковому рядку, робот з великою вірогідністю краще проранжує сайт і видасть його сторінки на запит в числі перших.

Кожна сторінка сайту має свої ключі, формуючи частину загального семантичного ядра. Як правило, СЯ сторінки має своє центральне ключове слово – найчастіше високочастотне, інші ж ключі лише доповнюють його, покращуючи релевантність тексту. Такий центральний ключовий запит має найвищу частоту входження в текст (щільність), і додаткові ключі ранжуються у міру зменшення частоти центрального запиту. Тобто допоміжні ключі СЯ обернено пропорційні до частоти вжитку спільного з головним ключем.

Втім, варто обмовитися, стратегії оптимізації тексту бувають різними – дивлячись яка мета стоїть перед сеошником.

Як зібрати семантичне ядро

Від правильності складання семантичного ядра безпосередньо залежить і результат просування ресурсу, ранжування по пошукових запитах і зростання трафіку. Тобто саме семантичне ядро й визначає ефективність вибраної SEO оптимізатором стратегії. Адже саме ключі й є тим фундаментом, на якому будується усе подальше просування сайту.

У великих сайтів семантичне ядро може складатися з сотень слів, невеликі ж інтернет-ресурси (наприклад, сайт-візитка) може мати лише 2–3 ключі.

Умовно усі ключові запити можна розділити на три типи:

  • високочастотні (ВЧ)
  • середньочастотні (СЧ)
  • низькочастотні (НЧ)

Частотність входження в даному випадку – це частота вживаності слів користувачами при пошуку необхідної їм інформації.

НЧ ключі здатні істотно підвищити конверсію, приводячи стовідсотково відповідну цільову аудиторію

Високочастотні ключі узагальнюють увесь сенс тексту (наприклад, «замовити SEO»), среднточастотники служать уточненням високочастотних («замовити SEO в Києві»), а низькочастотні максимально уточнюють запит («замовити SEO в Києві недорого»), проте використовують їх рідше, ніж ВЧ і СЧ ключовики, оскільки такі запити вводяться в пошукові системи досить рідко, іноді до 10 раз на місяць. В той же час низькочастотні ключі здатні істотно підвищити конверсію, приводячи на сайт стовідсотково відповідну цільову аудиторію.

Є у ключів ще один параметр, який обов’язково треба брати до уваги при зборі СЯ – це конкурентність. З точки зору цього параметру, тематику сайтів та ключі можна розділити на висококонкурентні, середнтоконкурентні та низькоконкурентні.

Що варто знати, складаючи семантичне ядро

Найголовніше – в семантичне ядро обов’язково повинні входити запити, що мають різну частоту. Сайти, оптимізовані одними високочастотниками, недоотримують трафік.

Друге, при формуванні семантичного ядра намагайтеся використати ключі асоціативного виду, синоніми та евфемізми. Це дозволить зробити текст більш релевантним, а також цікавішим і привертаючим увагу користувачів.

І, нарешті, третє. Не забувайте, що число ключів в тексті повинне відповідати розмірам самого тексту, не перевищуючи допустимі норми. Іншими словами, текст має бути читабельним. Давно пройшли ті часи, коли число ключів вирішувало усе – сьогодні пошукові системи більше цінують релевантні, інформативні, цікаві тексти, націлені на людину. У загальній сумі ключів в тексті повинно бути не більше 3–4 % від усього об’єму.

До речі, що краще ранжуються не SEO, а тексти, написані зі знанням теми, що розкривають її з максимальною подробицею.

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3