- ua
- ru
Семантичне ядро – це список особливих тематичних слів і фраз, які використовуються для просування сайту. На етапі розробки вони використовуються для визначення оптимальної структури сайту, посадочних сторінок і розділів. На етапі оптимізації – допомагають швидше опинитися в топі видачі пошукових систем. Використовується зібрана семантика й при контекстній рекламній кампанії, допомагаючи створити декілька груп оголошень під один й той самий товар.
Головне завдання збору ключів полягає в створенні сторінок, максимально релевантних пошуковим запитам цільової аудиторії.
Збирають семантичне ядро зазвичай вручну, аналізуючи видачу та сайти конкурентів. В той же час незамінний тут і ряд сервісів, що дозволяють автоматизувати й прискорювати процес.
За своєю суттю семантичне ядро – це слова, що описують сайт, товар, який продається на ньому або пропоновану послугу. Їх ділять на декілька груп-кластерів, а також розподіляють на високочастотні (ВЧ) і низькочастотні (НЧ). Іноді додається ще один чинник – сезонність. Наприклад, влітку якийсь запит не використовують, і просуватися по ньому в цей час просто безглуздо. Також ключі можна розділяти на комерційні та не комерційні.
Високочастотні – це основні запити, що максимально повно, але лаконічно описують діяльність компанії. Саме їх і пишуть користувачі в пошуковому рядку, а тому такі ключі вважаються найбільш конкурентними, тобто конкурувати по них важко.
Низькочастотні – такі запити вводяться набагато рідше (іноді лише декілька десятків разів на місяць), але при цьому залишаються досить затребуваними. Їх головна особливість – це максимальна точність. Вони не претендують на глобальне охоплення цільової аудиторії й описують лише якусь конкретну властивість товару, одну з його характеристик. Просуватися по таких ключах простіше, а самі клієнти тут «тепліші» й вже точно знають, що вони хочуть купити.
Сезонні – ключі, що використовуються лише в певну пору року. Найчастіше це назви груп товарів (наприклад, санки, лижі, мангал, намет тощо), які втрачають свою популярність в інших сезонах. Проте це не означає, що, приміром, сайт з продажу туристичного спорядження не треба оптимізувати цими запитами. Піки популярності бувають у будь-якого бізнесу, і це нормально.
Комерційні – ключі, що містять слова «купити», «придбати», «замовити», «ціна», «вартість» й інші, які вводять ті, хто готовий стати споживачем товару або послуги. Саме по цих фразах і просувається більшість українських інтернет-магазинів.
Некомерційні – це слова і словосполучення, які вводять для отримання інформації. Подібні запити добре розширюють семантику, піднімають CTR і відвідуваність, проте не завжди сприяють поліпшенню конверсії продажів.
Збір ключів, тобто безпосередньо аналітика, повинен розпочинатися з визначення основних завдань інтернет-ресурсу, а також визначення сторінок, для яких збираються такі ключовики.
Увесь цей процес можна розділити на два головні етапи:
А тепер про все по порядку.
Збирати семантичне ядро можна по-різному – як вручну, так і за допомогою сервісів. Багато новачків, які тільки-но зіткнулися з SEO й нічого не розуміють в цьому, віддають перевагу автоматичному збору ключів онлайн, проте такий спосіб оптимізації годиться лише для початкового етапу: він кращий, ніж нічого, але фактично нічого дати сайту не може.
Існують наступні методи, як можна зібрати ефективне семантичне ядро:
Ось невеликий приклад семантичного ядра, яке було зібрано за допомогою Планувальника ключових слів від Гуглу:
Щоб зрозуміти принцип складання семантики, розглянемо збір ключів для інтернет-магазину б/у автомобілів.
Спершу слід визначити, по яким конкретно фразам користувачі шукатимуть такий онлайн-магазин. Найочевидніший запит тут – це «купити б/у автомобіль». Проте згенеровані варіанти – це лише частина айсберга, й для розширення списку переходимо у вкладку Згруповані варіанти:
Додатково варто скористатися підказками Google – їх можна побачити в двох місцях.
Всі знайдені ключовики обов’язково заносимо в Excel файлі на комп’ютері або в хмарі – вони знадобляться для наступного етапу роботи. По можливості проставляємо навпроти кожного ключа його частоту:
Якщо надрукувати запит без додаткових службових символів, можна упізнати базову статистику по усіх варіантах, які включають таке слово в будь-якій його формі (відмінок, рід і число). Щоб визначити точне число запитів в місяць по точному ключу, оточуємо його лапками. В деяких випадках цей показник буде в сотні разів нижче базової частоти:
І так по кожному ключовику. І не забуваємо додавати усі ці цифри до нашої таблички – вони потрібні для аналізу та визначення запитів, що користуються найбільшою та найменшою популярністю, а також щоб відсіяти непотрібні.
Після збору усіх ключів необхідно зробити кластеризацію, тобто розподіл ключів по сторінках сайту. Це дозволяє уникнути дублювання запитів та їх канібалізації (цим терміном SEO фахівці називають ситуацію, коли на сайті з’являється декілька сторінок, оптимізованих однаковими ключами. В результаті вони ніби «з’їдають» одна одну, сторінки розмиваються, й їх ранжирування погіршується.
Під час кластеризації семантики створюються групи ключів, що відносяться до певних сторінок. Робити це також можна як вручну, по натхненню, так і за допомогою сервісів. Наприклад, це може бути Serpstat. Для цього переходимо у вкладку «Інструменти» й обираємо розділ «Кластеризація й текстова аналітика»:
У багатьох подібних сервісів в безкоштовному тарифі подібна функція може бути недоступною, а тому готуємося до витрат. Втім, користі від такого придбання буде дійсно багато, особливо якщо ви й надалі плануєте займатися оптимізацією й просуванням свого сайту.
В результаті перед вами опиняться декілька груп ключів-кластерів, підібраних під певні розділи сайту або конкретні сторінки.
Перед вами – величезна купа ключів, й вони потребують відсіву. Зібране ядро, якщо подивитися на нього детальніше, не завжди відповідає тематиці інтернет-магазину, а тому – приводитиме нецільову аудиторію, й відсоток відмов буде рости, а цього треба уникати, інакше ранжирування сайту погіршуватиметься.
Припустимо, ваш магазин продає ті ж б/у автомобілі, але не продає окремо запчастини до них. Отже, не треба додавати в тексти ключ «запчастини для іномарок». Проте інший ключ «авто на запчастини» цілком ваш, адже в цьому випадку авто продається цілком.
Завдання тут полягає в тому, щоб відсіяти дійсно непотрібні ключовики, а тому створювати список стоп-слів доведеться вручну. Це можуть бути назви виробників авто, з якими ви не працюєте, повтори ключів, згадки непотрібних топонімів (наприклад, Київ), фрази «купити у дилера», «офіційний представник», «нові» й багато інших.
Видаливши найбільш очевидні мінус-слова, ви зробите ядро ефективнішим і кориснішим для цільової аудиторії.
Іноді самостійно займатися збором і сегментацією ключів немає часу або просто не хочеться сидіти й розбиратися у функціонуванні того чи іншого сервісу. В цьому випадку доцільнішим буде замовити збір і кластеризацію семантичного ядра під розділи сайту в студії «Ямбус».
Під час роботи по збору семантики ми задіюємо десятки різних інструментів і сервісів, що дозволяє підібрати максимально повний список релевантних ключових слів, щоб оптимізувати сторінки сайту саме так, як того вимагають пошукові системи. В результаті видимість інтернет-ресурсу зростає, й його сторінки виявляються на перших рядках видачі.
Тож, давайте працювати!
© Студія копірайтингу «Ямбус»