- ua
- ru
Все починається з заголовка – саме він привертає увагу читача. Якщо він складений правильно, висока ймовірність, що текст дочитають до кінця. Що його взагалі почнуть читати.
Інтернет-користувачі занадто зайняті, щоб читати тексти з нецікавими заголовками. Але є формули, які допоможуть скласти заголовок, який буде привертати увагу, інтригувати і викликати бажання дізнатися подробиці – тобто почати читати текст.
Розглянемо, як написати ефективні заголовки і яких помилок варто уникати.
Заголовок – це інструмент, що задає тон усього тексту, здатний завоювати увагу аудиторії. Лише трохи більше 5% почнуть читати, якщо заголовок нецікавий. А тому, якщо для вас важливий трафік і час, проведений користувачами на сайті, додавайте ефективні заголовки.
Головні завдання заголовка в тексті:
Саме заголовок спонукає читача перейти за посиланням, купити товар або замовити послугу.
Хороший зміст статті – комбінація креативу і розрахунку. Правильний заголовок поєднує маркетинг і інтерес.
Конкретика. Заголовок не повинен бути абстрактним. Давайте точну обіцянку або інформацію: вигоду в цифрах, факти та інструкції.
Мета. Заголовок, як і весь текст, повинен переслідувати ту чи іншу мету, підштовхує до певного рішення. Читач повинен з першого погляду розуміти, про що йтиметься.
Емоційність. Все, що викликає у людей щирі емоції, працює набагато краще за рекламу. Емоційні заголовки більш ефективні і часто працюють на підсвідомому рівні.
Креатив. Шукайте оригінальні формулювання, словосполучення, використовуйте гумор та інші прийоми – це дозволить виділитися серед конкурентів.
Маркетологи провели безліч досліджень і написали десятки книг та порад щодо складання заголовків.
Наведемо твердження найбільш відомих рекламників.
Так, Девід Огілві, «батько реклами», рекомендує використовувати конкретику і простоту. Джо Шугерман просуває тригерний маркетинг і називає заголовок вікном в іншу частину тексту: якщо він не спрацював, решта з великою ймовірністю не буде прочитана.
Ден Кеннеді в «Продажному тексті» рекомендує використовувати звернення до конкретної аудиторії. Слід відібрати цільову аудиторію і звертатися саме до неї, а не до всіх підряд. Хороший заголовок подобається далеко не всім – і це нормально.
Ніл Пател, SEO-експерт і блогер, впевнений, що, якщо заголовок не чіпляє, CTR статті буде нульовим. А тому варто використовувати цифри, емоції і питання. Ви повинні зуміти зацікавити заголовком, переконати, що там, всередині, щось цікаве, варте уваги.
Рекомендуємо дотримуватися найголовнішого правила при складанні заголовка – він повинен відповідати на питання: «Що я отримаю, прочитавши цю статтю?». Поставте себе на місце клієнта і трохи подумайте, що вас може зацікавити – і складіть саме такий заголовок.
Робочі формули:
І найголовніше – завжди потрібно говорити з аудиторією однією мовою, зачіпати болючі питання людей і пропонувати рішення.
А тепер розглянемо формули заголовків більш детально.
Пропонуємо п’ять робочих формул для заголовків.
1. Як отримати [бажане] за [період]
Зачепить любителів конкретики і точності результату. Відразу уточнює, що читач отримає і в які терміни. Підходить для гайдів, інструкцій, алгоритмів. Працює тому, що показує реальну досяжність, вимірює результат в конкретних цифрах. Але важливо не вигадувати недосяжних результатів на кшталт «вивчити англійську за тиждень».
2. Що зробити, якщо …
Формула підходить для вирішення проблем аудиторії. Заголовок обіцяє допомогу у вирішенні складнощів і підійде для текстів з рекомендаціями або гайдів. Працює за рахунок надання підтримки, фокусування на болях аудиторії, мотивує до першої дії – прочитати статтю.
3. [Число] способів вирішення проблеми з …
Числа надзвичайно ефективні – це справжня магія! Такий заголовок показує конкретику, простоту і структуру. Кращий варіант для чек-листа та інструкцій. Працює, оскільки має просте формулювання, а читач заздалегідь знає, скільки потрібно прочитати пунктів. Тільки вибирайте цифри не вище 10, щоб не перевантажити інформацією.
4. Секрет досягнення …
Формула обіцяє унікальний досвід. Люди надихаються чужими прикладами. Такий заголовок підійде для лайфхаків, кейсів та історій успіху. Працює за рахунок ексклюзивності, мотивації та привабливості можливого результату.
5. Питання без відповіді
У такому заголовку криється інтрига, що змушує задуматися і почати шукати відповідь або підтвердження своїх припущень у статті. Грає на природній цікавості людей, створюючи дефіцит поінформованості, який хочеться заповнити.
Формули заголовків – зручні, але вони не зроблять хорошим нецікавий і безграмотний текст, а тому працювати слід і над змістом тексту.
Помилки при складанні заголовків, які знижують інтерес
У гонитві за вірусним і клікабельним заголовком багато авторів роблять помилки. Ось найпоширеніші.
Занадто довгий заголовок
Іноді він допомагає зацікавити, але важливо знати міру. Спробуйте прочитати заголовок вголос. Не вистачило одного подиху – скоротіть його.
Незрозуміло, про що стаття
Якщо в заголовку немає конкретики, аудиторія не розуміє, чого очікувати: реклами товару, аналітики або історії з життя, розвінчання секрету або банальності. А коли незрозуміло, статтю не читають.
Відсутність вигоди
Заголовки, на які немає що сказати, крім «Ну і що?», не формують бажання читати текст. Якщо немає обіцянки вирішити проблему або вигоди, читач не буде витрачати час.
Людям, які шукають рішення, потрібно зовсім небагато – інформація і точка зору. Всі інші висновки вони зроблять самі. Хіба що потрібно трохи підштовхнути.
Хороший заголовок – один із способів залучення читачів. Головне – не шкодувати часу на його складання.
© Студія копірайтингу Ямбус