- ua
- ru
Правильно подана інформація дає змогу контролювати поведінку користувачів і передбачати події. Якщо бренд стежить за своїм іміджем і контролює поширення інформації, він отримує цінний інструмент для контролю цільової аудиторії.
Подібний медіамоніторинг має охоплювати не тільки друковані видання та ЗМІ, а й інтернет-простір, зокрема соцмережі. Відстеження згадок бренду на інших сайтах і форумах, відгуки та статті в друкованих виданнях – все це потрібно контролювати, знати, що відбувається, збирати дані та аналізувати.
Аналіз згадок бренду корисний для стартапів і великого бізнесу, некомерційного сектору та держуправління. Медіа моніторинг потрібен інтернет-магазинам і сайтам послуг. Без нього не обійтися, якщо організація піклується про свою репутацію і хоче розвиватися.
Причин стежити за згадками – багато. Це аналіз конкурентів, оцінка ефективності вжитих зусиль, робота з поліпшення іміджу, а також поліпшення взаємодії з цільовою аудиторією. Розглянемо кожен із пунктів окремо.
Аналіз суперників
За допомогою моніторингу можна дізнатися думку користувачів про конкурентів і їхні способи взаємодії з цільовою аудиторією, підглянути хороші рішення і перейняти їх. Подібний аналіз можна проводити за назвою компанії, бренду або назвою продукції, що випускається.
Оцінка зусиль
Дослідження згадок дасть правдиву оцінку ефективності роботи рекламного, маркетингового або PR відділу. Відстежуючи дані, можна визначити конверсії певних дій і вчасно скоригувати рекламну стратегію та бюджети на просування.
Робота з іміджем
Успіх бренду багато в чому залежить від його репутації. За статистикою, 70% клієнтів не куплять товар у магазині з поганим рейтингом. Дізнатися його можна за допомогою моніторингу згадок – позитивних і негативних. Наприклад, можна шукати за ключовими запитами, назвою фірми та хештегами в соцмережах.
Взаємодія з цільовою аудиторією
Стандартна мета інтернет-маркетингу – налагодити і зміцнити контакт із цільовою аудиторією. Взаємодія з клієнтами підвищує їхню лояльність і довіру. Це відповіді на запитання, вирішення претензій, подяка за відгук і багато іншого. Також моніторинг дасть змогу знайти і опрацювати бар’єри і відмови клієнтів: висока ціна, мало інформації про продукт, відсутність сервісу тощо. Розуміння проблем – це вже половина рішення.
Пошук “адвокатів”
Не завжди рекламою фірми займається рекламний відділ. Іноді, самі того не підозрюючи, це роблять користувачі. Наприклад, розповідаючи десь на форумі або в особистому блозі про свій досвід покупок. Пошук лояльної аудиторії та взаємодія з нею, зокрема партнерська, набагато дешевше й ефективніше стандартної реклами.
Якісний аналіз згадок бренду складається з декількох послідовних етапів:
Ключові метрики тут – тимчасові охоплення і конверсії вжитих дій. Наприклад, якщо протягом трьох місяців після випуску нової лінійки товарів продажі склали лише 50% від прогнозованих, це не завжди може свідчити про погану рекламу або недостатній бюджет на рекламу.
Проблема може ховатися в поганому післяпродажному сервісі. Ця інформація може поширитися по сарафанному радіо і призвести до падіння продажів. Отримати ці дані – безцінно!
Загалом же моніторинг згадок бренду в соцмережах, ЗМІ та інтернеті загалом вирішує безліч додаткових завдань. Саме в такий спосіб можна знайти інфлюенсерів і медійних особистостей, здатних стати інформаційними партнерами бренду – вони можуть запропонувати нові ідеї та викликати ажіотаж. Запускаючи нові канали взаємодії, пропонуючи нові лінійки товарів або підхід до обслуговування, можна отримувати правдивий зворотний зв’язок.
І, нарешті, генерація лідів і розширення каналів взаємодії як таке. Відшукавши згадку, ви можете зробити клієнту пропозицію до того, як він вирішить звернутися. А миттєва відповідь на питання підвищить репутацію бренду, продемонструє готовність комунікувати і в підсумку підніме конверсію продажів.
Моніторинг медіа – не разова акція. Важливо постійно аналізувати, що говорять аудиторія про вас, ваші клієнти і ті, хто ними ще не став. Це дасть змогу оперативно відреагувати на негатив, уникнути скандалів у мережі, а також вжити заходів для поліпшення іміджу: підвищити якість сервісу і продукту та завжди бути попереду.