Копірайтеру до уваги: як правильно працювати з ключами

Копирайтеру на заметку: как правильно работать с ключамиТекст може бути різним – рекламним, інформаційним або розважальним, але з якою б метою він не створювався, про релевантність забувати не можна, адже стаття – це не самоціль, а лише засіб отримати нового передплатника або клієнта, продати товар або послугу.

Гучні та звучні слогани – це, звичайно, добре, але вони складають навряд чи 2 % від загального об’єму тексту, й єдиним і найбільш ефективним способом підвищити релевантність статті стає впровадження в неї популярних ключових слів і фраз. На жаль, деякі копірайтери не вміють поводитися з ними або роблять це по-старому, за правилами десятирічної давнини. У будь-якому з цих випадків стаття плентається на сотих сторінках видачі, а невдоволений власник сайту шукає нового копірайтера.

Як уникнути проблем, не пасти задніх і стати улюбленим копірайтером? Читайте далі!

Недокопірайтинг: Я не я, і хата не моя!

Багато копірайтерів новачків та й не тільки новачків припускаються однієї невибачної помилки, коли, працюючи над текстом, роблять лише те, що сказав замовник, не проявляючи ні джоуля ініціативи.

Тактика, звичайно, безпрограшна, й у разі претензій завжди можна послатися на чітке наслідування букви ТЗ. Саме букві, а не духу. У результаті – ніякої зайвої роботи, й усі, начебто, задоволені. Але саме «начебто». Невдоволений повільним зростанням позицій сайту замовник в решті решт звільняє копірайтера, а той у свою чергу, звикнувши нічого не робити понад міри, дрейфує до наступного працедавця, й так по замкненому кругу.

Що робити, щоб стати улюбленим копірайтером?

Не секрет, що стаття пишеться не просто так, а з певною метою. Добре, коли ТЗ на копірайт видає SEO фахівець, заздалегідь провівши повний аудит сайту й зробивши правильне рознесення семантики. Проте у разі, коли замовник економить, увесь цей вантаж лягає на копірайтера. Ні, робити за сеошника його роботу, звичайно, не треба (хіба що за додаткову платню), але знати основні правила роботи з ключами зобов’язаний кожен автор текстів.

Пам’ятка для SEO копірайтера – 9 видів входження ключових слів

Додавати в текст ключі можна по-різному. Перше правило тут – робити те, що сказав замовник. Навіть якщо це не правильно. Якщо він не готовий до діалогу, бог з ним – зробили й забули. Ми ж говоримо про правильний варіант.

Отже, як вписувати ключі в текст?

  • Пряме входження

Стандартний варіант використання ключевиків, що не припускає ніяких розумових процесів. Ключі вписуються в тому вигляді, як були надані – без єдиної зміни. Наприклад, ключ: «замовити написання статті».

Якщо ключовий вираз не занадто хитромудрий, вписати його в текст буде не дуже складно: «Замовити написання статті буде правильним рішенням, адже це дозволить зекономити свій час».

  • Синонімічне входження

Прекрасний приклад правильної оптимізації тексту, коли стаття наповнюється не лише ключами в прямому входженні, але й їх синонімами, евфемізмами, абревіатурами та скороченнями. Наприклад, той же самий ключ «замовити написання статті» можна просинонімізувати: «замовити тексти для сайту».

  • Пряме входження з додаванням розділових знаків

У разі «триповерхового» ключа чи не єдиний спосіб хоч якось вписати його, щоб текст був читабельним. Втім, і ефективність його буде приблизно такою ж: пошукові системи дроблять такі ключі на частини, а в розірваному виді, як мовиться, вже не те.

  • Пряме входження на англомовній розкладці

По-науковому такий метод називається обфускацією й свого часу був надзвичайно популярним. Візуально такі слова нічим не відрізняються від звичайних, на ділі ж вони написані різними символами. 3 (трійка) замість «З», нуль замість літери «о», латинська «a» (ей) замість української «а».

Порівняйте, в першому випадку на українській, в другому – з підставними символами: «Замовити» – «3ам0вити». Практично ідентично і з першого погляду непомітно. А тепер увага – подібний спосіб давно зжив себе й сьогодні жорстоко карається пошуковими системами. А тому – в жодному разі!

  • Розбавлене входження ключа

Без перебільшення, улюбленіша опція копірайтерів, що надає їм право видозмінювати ключі, якщо виглядають вони аж надто страшно. Приміром, ключ «ціна послуга копірайт» можна вписати в розбавленому виді більш зручно для читача: «ціна на послуги копірайтера».

Цей метод має ще один плюс: завдяки розбавленому входженню пошукові системи вважають текст менш спамним й ранжують його набагато краще.

  • Морфологічне входження

Такий спосіб копірайтери люблять ще більше, адже ключовою фразою можна вертіти, як заманеться – по числам та відмінкам. Вписати ключ в текст (наприклад, «купити стаття не дорогий») в цьому випадку буде ще простіше: «купити недорого статтю».

  • Ключі в зворотному входженні

Досить хитрий метод, що має на увазі перестановку слів у ключовій фразі. Якщо слів більше двох, вони переставляються за правилом стійкості. Тобто в найбільш читабельному виді. Наприклад, ключ «на сайт статтю замовити» можна легко трансформувати в щось більш нормальне: «замовити статтю на сайт».

  • Ключі «з помилками» і друкарськими «помилками»

Насправді ніякої помилки тут немає. Ні, в класичному (орфографічному) розумінні вона, звичайно ж, є, але вважати помилкою те, що приносить користь, буде не правильно.

І ось простий приклад: «купити в Києві» і «купити Київ». У другому варіанті явна граматична помилка, але з причини того, що обидві ці фрази вбивають в пошуку приблизно з однаковою частотою, гріх цим не скористатися. Те ж саме можна сказати про «СЕО» замість «SEO» й інші слова. Завдання ж тут яке – привести на сайт користувачів, й «неправильні» ключі з цим справляються на ура!

  • LSI ключі

Один із надзвичайно дієвих механізмів написання тестів – використання додаткових ключів. Зміна в алгоритмі роботи пошукових систем і орієнтація на корисність тексту призвели до того, що переспамлені ключами сторінки знижуються в рейтингу, а на їх місце приходять по-справжньому релевантні тексти з (увага!) асоціативним семантичним ядром.

Наприклад, стаття оптимізується під «устаткування для пивоварні». LSI ключів тут може бути ціла купа: «рецепти пива», «пінта», «солод», «крафтове», «пляшка», «темне», «кег», «портер», «розливне» й так далі. Головний сенс усього цього – зробити текст в очах пошукової системи насиченим тематичними словами. Але як зазвичай відбувається? Копірайтер написав текст, додав 5 ключів і готово… Семантичне ж ядро статті при цьому порожнє.

Хороший копірайтер повинен знати, що вписувати ключі можна по-різному. Але повинен він знати й те, для чого це необхідно робити. Тільки розуміючи сенс своїх дій, він зможе написати по-справжньому інформативну, цікаву та ефективну статтю, яка обов’язково потрапить до ТОП-10.

Вдалих ключів, кеп!

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Понравилась статья? Поделитесь с друзьями!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *