- ua
- ru
Нейромережі стали популярним способом отримання контенту для сайту: їх використовують для опису товарів і послуг, генерації зображень і навіть створення відео. Але чи доцільне таке рішення для комерційних сайтів?
Розглянемо плюси і мінуси застосування нейромереж для генерації текстового контенту, наскільки це зручно, чи ефективно і як позначається на просуванні сайту.
Невеличкий спойлер: недоліків вийде більше, а плюси не завжди перекривають недоліки.
Отже, плюси і мінуси використання нейромереж для генерації текстів.
Швидкість виконання завдання
Усе набагато швидше, ніж під час замовлення тексту у копірайтера. Ви отримаєте готове зображення або текст за кілька секунд при простому запиті. Для виконання складного запиту знадобиться кілька хвилин на написання промпта й уточнень.
Економія грошей
Існує низка безплатних інструментів на базі нейромереж, але навіть платні сервіси не будуть надто дорогими. При порівнянні з бюджетом для оплати послуг хорошого копірайтера вийде значно дешевше.
Працездатність
Жодний, навіть найдосвідченіший копірайтер не зрівняється за витривалістю з AI і не зможе працювати цілодобово. Це особливо важливо, коли необхідний регулярний контент у великому обсязі.
Функціональність
Нейромережі здатні виконати практично будь-яке завдання зі створення контенту. Існують загальні ШІ на різні завдання (ChatGPT) і вузькопрофільні – для генерації зображень, розшифровки відео або аудіо в текст тощо.
Ідеальні взаємовідносини
Нейромережа не грубіянитиме (якщо тільки її не попросити про це), не порушить строки виконання завдання і не захворіє. Багато проблем у роботі виникають саме через людський фактор, проблеми у взаєминах. Із ШІ-копірайтером таких складнощів не буде.
Нейромережа – не чарівниця, яка витягне з голови ідеальний образ очікуваного результату. Тому постановник завдання повинен мати базові навички роботи зі складанням запитів – промптів. Потрібно вивчити принципи їх складання і формувати розширені завдання з усіма необхідними уточненнями.
Залежність
Не критична, але досить часта проблема. Сплативши тарифний план на обраному сервісі з нейромережами, ви стаєте залежними від нього: у разі виникнення технічного збою вся робота загальмується.
Відсутність креативу
Нейромережа використовує давно наявні дані і майже не створює нових ідей та оригінальних концепцій. ШІ відтворює загальновідомі факти і може лише компілювати їх.
Однотипний, сухий стиль
Хоча нейромережа вдосконалюється і намагається наслідувати копірайтера-людину, прикрашаючи текст гарними мовними зворотами, це не рятує ситуацію. Ба більше, необґрунтовано складні словосполучення лише ускладнюють читабельність.
Монотонність
Зловживання однотипними фразами і прийомами спочатку непомітне, але надалі читач це помічає і дратується: згенеровані тексти дуже схожі один на одного. Вирішити питання може лише копірайтер-людина, яка знайде проблемні моменти і «олюднить» текст.
Плагіат
ШІ-копірайтер може видати неадекватну і нелогічну інформацію. Не варто сподіватися, що ви завжди будете отримувати логічно послідовні та зв’язні тексти з достовірними фактами. Але не це найбільша проблема – нейромережа запозичує ідеї та тексти, не посилається на першоджерело і просто порушує авторське право.
Дезінформація
ШІ може навчатися на даних поганої якості, що впливає на результат її роботи. Не менш часто нейромережа генерує тексти з вигаданими, недостовірними фактами. Створення маніпулятивної, неправдивої інформації може призвести до серйозних проблем і втрати авторитету.
Нерозуміння контексту
Нейромережа не завжди сприймає підтекст, через що видає неадекватні відповіді. Навіть переформулюючи запитання по кілька разів, можна так і не дочекатися потрібної відповіді.
Витрата часу на промпти
Для складання промпта для написання тексту потрібно не менше часу, ніж на подальше редагування, збирання відповідей в одну цільну статтю. У підсумку написати текст самостійно, без ШІ, було б набагато швидше.
Зниження ранжування і бан від пошукових систем
І ключовий момент – ранжування сайту з текстами, написаними ШІ-копірайтером, значно погіршується, що підтверджується статистичними даними Google Analytics. Після додавання на сайт значного обсягу текстів, згенерованих нейромережею, різко просів органічний трафік.
До згенерованих текстів стала застосовуватися сувора політика. Якщо пошуковик знайде і розпізнає їх, сайт моментально починає песимізуватися в пошуку. Ба більше, генерація текстового контенту призводить не тільки до втрати позицій, а й вильоту з індексу взагалі. То чи варто ризикувати втратою трафіку із занесенням сайту в тотальний бан від Google?
А в результаті приходимо до висновку, що все залежить від цілей сайту. Якщо органічний трафік вам не потрібен (наприклад, якщо для просування ви використовуєте виключно контекстну рекламу), можна скористатися послугами ШІ-копірайтера.
Але якщо ви не хочете перевіряти роботу нейромережі, але хочете, щоб ваш текстовий контент був грамотним, логічним і достовірним, краще доручити цю роботу копірайтеру-людині.
© Студія копірайтингу Ямбус