Потрапити в ТОП-3 може не кожен сайт. Існує безліч параметрів, по яких пошукові системи оцінюють сторінки й ранжирують їх по пошукових запитах. Тут потрібна детальна діагностика сайту на присутність помилок, які заважають його просуванню й не дають потрапити на перші рядки видачі – професійний SEO аудит!
Багато хто зводить його до аналізу текстів на наявність і щільність ключів. У окремому випадку – до аналізу внутрішньої перелінковки й мета-даних. Проте лише цим SEO аналіз сайту не обмежується. Більше того – це лише мала частина аудиту, верхівка айсберга. Що ж таке SEO аудит, з яких етапів він складається й що може дати?
Що таке SEO аудит
SEO аудит сайту (чи пошуковий аудит) – це аналіз сайту на відповідність вимогам пошукових систем, оцінка поточних позицій ресурсу та рекомендації по усуненню виявлених помилок і невідповідностей.
Професійний SEO аудит дає можливість виявити усі приховані проблеми (як наявні, так і допустимі), поліпшити видимість сайту по пошукових запитах і зробити його ефективнішим. Опосередковано SEO аудит дозволяє істотно знизити бюджет рекламної кампанії, адже для виведення сторінки в ТОП-3 знадобиться значно менше зусиль.
Етапи SEO аудиту сайту
Пошуковий аналіз сайту можна розділити на декілька етапів, кожен з яких вирішує обмежену групу питань. Головне тут – комплексна робота. В цьому випадку SEO аудит дозволить отримати точні результати й скласти по-справжньому ефективну стратегію поліпшення.
1. Базовий аналіз
- Видимість сайту в пошукових системах (НЧ, СЧ, ВЧ запити).
- Аналіз впізнанності компанії в інтернеті.
- Аналіз наповненості web-сайту.
- Перевірка ресурсу на наявність працездатних SEO модулів.
- Аналіз тематичної складової.
- Аналіз CMS на можливість просування сайту.
- Визначення трафікового потенціалу сайту.
2. Хостовий чинник
- Перевірка правильної роботи редиректів.
- Перевірка правильного використання «чотирьохсотих» помилок.
- Аналіз сторінки 404.
- Краш-тести, перевірка сайту на навантаження.
- Аналіз швидкості завантаження сайту.
- Оцінка розміру сторінок.
- Дослідження логів, пошук сторінок, не відвіданих роботом.
3. Індексація
- Перевірка індексації кожної сторінки.
- Визначення можливості індексації сторінок при поточних налаштуваннях robots.txt.
- Перевірка необхідності застосування nofollow, SEOHide.
- Аналіз динаміки індексації сайту.
- Перевірка robots.txt на наявність помилок, повноту даних і наявність директив для пошукових систем.
- Перевірка sitemap.xml на помилки.
4. Дублювання, афіліати та помилки
- Аналіз вмісту піддоменів.
- Пошук дубльованого контенту.
- Пошук незаповнених і напівпорожніх сторінок.
- Пошук сторінок з помилками.
- Перевірка сайту на афіліати та наявність дзеркал.
- Пошук циклічних (нескінченних) сторінок.
5. Регіональність
- Перевірка регіональності сайту, аналіз ризиків зміни регіону.
- Перевірка ранжирування регіональних доменів.
6. Спам та вразливості
- Пошук автоматично генерованого контенту.
- Перевірка контенту на спамність.
- Аналіз ресурсу на клоакінг і XSS-уразливість.
- Перевірка web-ресурсу на фільтри Яндекса та Google.
- Пошук прихованого тексту на сторінках.
- Пошук «дорослого» контенту.
- Аналіз витікаючої реклами (банеры) на порушення правил пошукових систем.
- Пошук SEO сторінок.
7. URL чинники
- ЧПУ.
- Аналіз рівнів вкладеності сторінок.
- Присутність ключових слів в URL і заголовках.
8. Аналіз семантичного ядра та пошукового трафіку
- Аналіз СЯ на повноту охоплення та актуальність.
- Вивчення запитів з високим відсотком відмов і низькою конверсією.
- Визначення запитів, що приносять трафік з пошукових систем.
9. Поведінкові чинники та юзабіліті
- Пошук і вивчення відгуків про компанію.
- Аналіз зручності меню, форм реєстрації, переходу по посиланнях.
- Зручність структури сайту й контенту для вирішення проблем користувачів.
- Перевірка наявності «хлібних крихт».
- Аналіз трафіку, вивчення карти шляхів по сайту.
- Перевірка перелінковки на корисність для користувача.
10. Сніпети
- Аналіз сніпетів в Google і Яндекс.
- Перевірка наявності favicon.
- Перевірка правильності контактних даних.
11. Зовнішня посилальна маса
- Аналіз динаміки зміни посилальної маси.
- Перевірка індексації сторінок-донорів.
- Перевірка посилальної маси на спамність донорів і посилальні вибухи.
- Аналіз лінків з соціальних мереж.
12. Внутрішня посилальна маса
- Перевірка витікаючих посилань на зовнішні сайти (у тому числі прихованих).
- Перевірка на циклічні посилання, що дублюються.
13. Визначення статичної ваги сторінок
- Розрахунок статичної ваги цільових сторінок.
- Пошук сторінок, що одержують недостатньо статичної ваги.
14. Текстові чинники
- Пошук заголовків, що дублюються.
- Перевірка наявності ключових слів у мета-тегах.
- Перевірка Title і Description на довжину та спамність.
- Пошук порожніх і Description, що дублюються.
- Перевірка присутності ключовиків в ALT-описах.
- Аналіз заголовків.
- Аналіз унікальності розміщених на сайті текстів.
- Перевірка текстів на граматичні та друкарські помилки.
15. HTML-чинник
- Аудит сайту на помилки кодування.
- Перевірка на кросбраузерність.
- Аналіз мобільної версії сайту.
- Перевірка наявності мікроформатів і аналіз їх коректності.
16. Бізнес-аналітика
- Перевірка оформлення замовлення.
- Перевірка саппорта.
- Перевірка роботи колл-центра.
SEO аудит та перевірка ефективності сайту без урахування усіх вищеперелічених компонентів буде не повним, адже без комплексного підходу визначити сильні й слабкі сторони просто неможливо. А тому комплексний SEO аналіз сайту повинен включати усі 16 приведених пунктів!
Провівши детальний SEO аудит сайту, ви отримаєте вичерпні рекомендації й дізнаєтеся, як максимізувати відвідуваність сайту, перетворити випадкових відвідувачів на постійних клієнтів і найголовніше – потрапити в ТОП-3 пошукових систем!
© Студія копірайтингу «Ямбус»
Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3