Копірайтинг і рерайтинг: в чому різниця?

Просування сайтів неможливе без написання текстів, і тут можна почути багато невідомих термінів. Сьогодні поговоримо про два із них – рерайтинг та копірайтинг. Що ж це взагалі за професія, копірайтер, фрілансер, райтер?.. Чим рерайтинг відрізняється від копірайтингу?

Копирайтинг и рерайтинг: в чем разница?В принципі, в усіх випадках мається на увазі робота з текстом. Тільки копірайтер пише текст сам, а рерайтер використовує вже готовий текст, переписуючи його своїми словами. Чимось це нагадує творчі роботи в школі: твір – копірайтинг, а виклад – рерайтинг.

Головним завданням копірайтера є написання оригінального, унікального тексту на певну тему. Автор тексту (аналітичної статті, замітки, опису товару або послуги) висловлює свої думки, ділиться своїм досвідом, використовуючи оригінальну, особливу манеру написання, стиль. Він розкривається перед читачем, ділиться з ним сокровенним та в кінці кінців мотивує на необхідну дію – придбати або замовити.

Рерайтеру ж не обов’язково розбиратися в темі тексту. Йому досить передати сенс текстового джерела своїми словами. Звичайно, якщо текст технічний, то треба орієнтуватися в темі хоча б в основних поняттях. Кінцевий результат роботи рерайтера – видозмінений початковий текст. Сенс, порядок викладу – той же, а ось способи викладу, лексика – свої, інші.

Копірайтинг і рерайтинг – що спільного та різного?

В інтернеті поширений і рерайт, і копірайт. Але, варто відмітити, що рерайт статей стає більш популярним, адже ціна рерайту значно нижча, ніж вартість копірайтингу. Власники сайтів крадуть один в одного новини, інформацію, опис товарів. Проте крадіжкою рерайт назвати все ж не можна, адже текст використовується не в чистому вигляді, він змінений, перероблений, переосмислений. Іноді в якості матеріалу для рерайту використовується відразу декілька статей, матеріал компілюється, і в цьому випадку ми вже можемо говорити про копірайтинг, новий унікальний текст для сайту.

Ви запитаєте, навіщо ж потрібен тоді копирайтинг? Можна ж брати готові статті, переписувати їх і – готово. Але користувача обдурити важче, ніж пошукову систему. Він, користувач, шукає в статті оригінальні думки, ідеї, стиль, унікальні умови. Його не цікавить, унікальний це текст, чи ні. Він хоче знайти нові відповіді на свої питання, хоче душевності, людської участі й розуміння, чого в переписаному тексті точно не знайти.

Проте в статті, куди автор вклав і свої знання, і свої ідеї, висловив свої думки, користувач обов’язково знайде щось нове, корисне для себе. Задоволений, в подальшому він обов’язково повернеться на цей сайт.

Робота копірайтера важка. Він повинен добре розбиратися в темі, про яку пише. Володіти поняттями, не перекручувати дані – й написати цікавий оригінальний і корисний текст для сайту. За що й платять більше.

Як би то не було, останнім часом грань між рерайтером і копірайтером стирається. Рерайтер, наприклад, може написати свою статтю на основі 2–3 текстів. Вибравши потрібне, створити своє, неповторне, унікальне.

У якомусь сенсі, це теж можна назвати унікальним явищем.

© Студія копірайтингу “Ямбус”

Понравилась статья? Поделитесь с друзьями!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *