- ua
- ru
Успіх просування сайту залежить від якісного контенту, проте це поняття надзвичайно широке і охоплює не тільки тексти. Це також SEO і контент-маркетинг. Але як же вони пов’язані?
Як і в будь-якому іншому процесі, тут багато взаємопов’язаних елементів – тих невидимих зв’язків, які і творять диво.
У чому ж полягають відмінності між копірайтингом, контент-маркетингом і SEO, і чи є взагалі тут якийсь взаємозв’язок? Спробуємо розібратися і пояснити все зрозумілою мовою.
Кожне завдання має свої інструменти, і в випадку з інтернет-маркетингом це тексти, підхід до їх написання і просування, тобто копірайтинг, контент-маркетинг і SEO.
Розглянемо кожен з процесів окремо.
Копірайтинг – це написання текстів, які здатні вирішувати поставлене завдання: інформування, реклама, поліпшення іміджу, продаж товарів і послуг.
Існують різні підходи до написання, кожен з яких ґрунтується на доцільності. Наприклад, для блогу це живі, розмовні статті, засновані на особистому досвіді. Для магазину – експертні та аналітичні статті. Для корпоративного сайту – іміджеві та брендові.
У кожному з цих випадків мета копірайтингу – передати концепцію бренду, комунікувати з аудиторією та підтримувати її інтерес до продукції.
Це спосіб подачі контенту, орієнтований на утримання старих і залучення нових користувачів.
Маркетолог сегментує людей по групах, кожній з яких надає свій контент: комусь інформаційний, комусь розважальний, а комусь рекламний.
Також це робота з каналами взаємозв’язку – тобто тексти публікуються не тільки на сайті, але і в соціальних мережах, електронних листах, використовуються для рекламної розсилки, банерів, листівок, інструкцій до товару і т. д.
Мета контент-маркетингу – задоволення потреб аудиторії за допомогою підібраного контенту.
Будь-який текст потребує продуманої SEO-оптимізації – це допомагає пошуковим системам краще розуміти зміст і ранжувати сторінку за пошуковими запитами.
SEO-фахівець аналізує органічну видачу, сайти конкурентів і доповнює текст, написаний копірайтером, відповідними ключовими словами. Або спочатку ставить перед копірайтером чітке технічне завдання – прописує всі вимоги, ключі та інші особливості тексту. Оптимізований текст краще ранжується і швидше потрапляє в топ.
Істотна відмінність SEO і контент-маркетингу – це масштаб. SEO – більш вузький і технічний інструмент, тоді як сфера застосування контент-маркетингу набагато ширша.
SEO концентрується на алгоритмах роботи пошукових систем і фокусується на ключових словах і фразах, які привертають трафік на сайт.
Між цими трьома складовими – копірайтингом, контент-маркетингом і SEO – існує міцний взаємозв’язок. Фахівці в цих сферах (копірайтер, маркетолог і сеошник) використовують різні інструменти, але працюють в одній команді на спільну мету. І якщо процеси у вашій команді побудовані саме так, шанси на успіх помітно зростають.
Наприклад, контент-маркетинг без якісного копірайтингу не спрацює. Так само, як і копірайтинг без оптимізації не приверне трафік на сайт і не виведе його в топ.
Зустрічаються блоги з класним змістом і візуалом, але «слабкими» текстами. Або статті – корисні, але оформлені так, що читач не звертає на них уваги.
Копірайтинг – це мистецтво переконання читача здійснити цільову дію. Але цього замало, щоб просувати товар і залучати більше аудиторії.
Контент-маркетинг – це упаковка, приманка для покупця, а копірайтинг – це вміст, з яким нові клієнти залучаються до проекту і стають активними покупцями. Тоді як SEO – це додатковий імпульс.
Всі три напрямки важливі для успіху сайту. Контент-маркетинг приверне клієнтів і адаптує текст під них, копірайтинг – переконає купити, а SEO – оптимізує структуру сторінок сайту і самого тексту. Тут важлива саме комплексна робота.
І пам’ятайте, що текст створюється в першу чергу для людей, і якщо він буде якісним, результат не змусить себе чекати.
© Студія копірайтингу Ямбус