- ua
- ru
Ми підготували цікаву навчальну статтю про те, як писати оптимізовані тексти. Тут не обов’язково бути Хемінгуеєм або Чеховим – досить просто робити все осмислено. Трішки аналізу й пояснень внутрішньої кухні професійного копірайтера. Загалом, перед вами – вичерпна інформація про те, як навчитися писати правильні SEO тексти.
SEO копірайтинг – це своєрідний виклик рекламникам і піар-агентствам. Такий спосіб дозволяє самостійно просувати товари й послуги без масової закупівлі посилань, використання дорогої контекстної реклами й банерів на топових майданчиках. Головне, що слід зрозуміти: стратегія просування може бути різною, але підсумок може бути один і той же, а тому слід обирати найменш витратні шляхи.
Текстовий контент на сайті має не просто бути. Копірайтинг – це потужний інструмент просування, і тут важливо навчитися правильно подавати інформацію й підлаштовуватися під алгоритми ранжирування пошукових систем. Ну і, звичайно ж, писати тексти треба з любов’ю – в цьому випадку читачі оцінять їх, завдяки чому їх лояльність виросте.
У цій статті ми розповімо, як працювати над текстом, як збирати ключові слова та розміщувати їх у статті.
Робота над контентом сайту має бути послідовною, комплексною. Це означає, що додавання на сайт двох потужних статей з грамотно підібраними ключовиками нічого не дасть – оптимізувати треба усі основні розділи.
Ваша мета – створити цікавий, гармонійний сайт, якому довірятиме Google, і перше, що треба зробити – дати користувачам максимум корисної інформації. Ще раз: не рекламувати свої товари, а дати необхідну для ухвалення рішення інформацію. Не розповідати про найкращу компанію в світі й товари, які обов’язково треба придбати, а забезпечити читачів по-справжньому корисною інформацією, ознайомившись з якою, вони й вирішать, замовляти тут щось чи ні.
Пам’ятайте, що Google працює на користувача. Його завдання – проіндексувати усі сторінки сайту й визначити, чи відповідають вони на запит користувача, чи релевантні йому. І чим більше корисних сторінок буде на сайті, тим більше шансів, що Google оцінить його й підніме на верхні рядки видачі.
Правило номер один: Робимо сайт максимально інформативним, а контент – корисним.
Копірайтинг на сайті має бути бездоганним – читабельним, цікавим для користувача та пошукової системи. Для цього треба писати структуровані тексти, оптимізовані не навмання, а за усіма правилами SEO.
Процес SEO копірайтингу схожий на написання звичайних статей. Просто тут трохи зміщені акценти, й окрім інформації стаття повинна мати комерційну складову – особливу структуру, що надихає та продає, з офером і закликом до дії, а також ретельно підібраним семантичним ядром. В той же час контент не повинен втрачати в якості через занадто велику кількість ключів: він повинен задовольняти вимогам пошукових систем, але – без переспаму.
Правило друге: Текст на сторінках сайту має бути сильним – легко читатися й бути переконливим. Це набагато важливіше, ніж ключі.
Здавалося б, вже можна приступати до копірайтингу, але ні. Спочатку треба зібрати повний список релевантних ключів, тобто підготувати семантичне ядро сайту – головної сторінки й усіх його розділів, а потім – сегментувати ключі. Це треба для того, щоб одні й ті ж ключі не опинилися в декількох розділах відразу. Для цього випадку навіть існує спеціальний термін – канібалізація запитів.
Дізнатися більше:
Ефект канібалізації запитів – що це таке та як оптимізувати сайт правильно.
Для збору ключів існує безліч спеціалізованих програм – платних і безкоштовних, проте якщо ви не збираєтеся займатися SEO професійно, досить просто поміркувати, які запити вводитимуть користувачі, вбити їх в пошуковому рядку й подивитися підказки Google внизу сторінки. Наприклад, якщо ми надрукуємо фразу Послуги SEO копірайтера, то побачимо наступні варіанти:
По закінченню збору ключів у вас повинен з’явитися список з десятків релевантних термінів, які можуть бути цікаві людям. Продумайте їх комбінації й варіації.
В ідеалі поряд з кожним має бути й частотність – це дозволить визначити пріоритетні фрази, виявити високочастотні та низькочастотні ключі. Зазвичай ВЧ-ключі розміщують на посадочній сторінці, а НЧ-запити залишають для статей блогу. В деяких випадках SEO оптимізація під низькочастотний ключ ефективніша.
Наступний етап аналітики – визначення оптимального об’єму статті. Навмання в SEO ніхто не діє, адже Google працює по чіткому алгоритму.
Щоб визначити правильну довжину тексту, доведеться трохи потрудитися й проаналізувати конкурентів, проте зробити це досить просто. Забиваємо в пошук основні ключі кожного з розділів і переходимо на усі 10 сайтів з першої сторінки видачі. Копіюємо текст в документ і дивимося кількість знаків. Для цього треба виділити текст і подивитися статистику.
Мінімальний об’єм SEO статті для Google – 2500 знаків без пробілів. Оптимальний – усереднене значення текстів з сайтів конкурентів. Іноді – аж до 10 тис. знаків.
Тепер можна приступати безпосередньо до копірайтингу.
В написанні SEO статті важливі три параметри:
Цільова аудиторія – багато в чому саме цей параметр і визначає, яким буде текст: жартівливим або строгим, ліричним або прісним, з вузькоспеціалізованими термінами або сленговими виразами. З читачами треба говорити на їх мові, й якщо ваш товар або послуга призначені для підлітків, не треба писати докладну аналітичну статтю. Точно так, як і любителям цифрової техніки не підійде поетична стаття, що вихваляє бренд. Для них потрібні цифри й структуровані дані.
Інформація – ретельно продумайте основне повідомлення своєї статті. На яке питання ви хочете відповісти, що конкретно повідомити потенційним покупцям й як саме. І ніяких банальностей! Так, посил «В нашому магазині продаються рожеві кофтинки» буде абсолютно безглуздим, адже він не несе ніякої важливої інформації. Читач хоче знати, чому купувати треба саме тут, чим конкретно цікавий цей бренд, чим виділяється ця продукція, чим здатна здивувати й які проблеми вирішити.
Релевантність – найважливіший елемент SEO копірайтингу, що визначає, чи відповідає текст основному запиту. Наприклад, якщо в статтю про ті ж рожеві кофтини ви додасте ключ «купити жіночий одяг», релевантності тексту не додасться. Просто тому, що кофта й одяг – це різні ключі для різних розділів сайту.
Правило третє: Спочатку напишіть текст без ключів, який добре описує товар або послугу. І вже потім, коли стаття буде готова, розставте ключовики. Відстань між ними має бути мінімум 200–250 знаків.
Додатково стаття може мати LSI ключі – близькі за змістом і близько тематичні фрази. У випадку з тими ж рожевими кофтинами це той же «одяг», але тільки не в десятці входжень, а лише 1–2 рази. З інших ключів – блуза, кофтинка, пуловер, жакет, кардіган, комір, в’язана, тканина, фігура, ґудзики. Ну і, звісно, pink, модна, стиль… В результаті текст стає ґрунтовнішим, а його ядро багатішим. Індексуючи такий текст, Google однозначно виділить його на тлі інших, де окрім «купити кофту» нічого більше й немає.
Ну і, нарешті, структура тексту. Це саме той кістяк, на який нанизується інформація. Якщо контент добре структурований, це дасть перевагу в ранжируванні. Чітка структура SEO тексту допомагає читачеві швидше зрозуміти основні тези рекламного меседжу. Іноді – навіть не читаючи. Наприклад, так відбувається у разі, якщо стаття має добре виділені заголовки h1–h3, а важливі моменти мають потрібне форматування (жирний, курсив). Це дозволяє сприймати текст візуально.
Правило четверте: Інформація сприймається також і на візуальному рівні, а тому текст повинен мати правильне форматування, заголовки, списки, таблиці й інші візуальні акценти.
Писати сеошні тексти треба по правильно підібраній маркетинговій формулі. Вона дозволить представити товар максимально ефектно й м’яко підвести до необхідності покупки. Продажних формул – величезна множина, й яку з них обрати, залежить від позиціонування товару, його ціни, новизни на ринку, форми купівлі, призначення і врешті-решт цільової аудиторії.
Якщо треба знати більше…
Різні маркетингові формули припускають написання текстів з різною структурою. Наприклад, в одній SEO статті введення буде коротким, але ґрунтовним, а в іншій – з максимальною інтригою, але довшим. Все залежить від конкретної ситуації – товару та послуги.
Вже готовий текст з правильно розставленими ключами треба гарно вичитати. Проте етап редагування не повинен зводитися до банального пошуку й виправлення друкарських помилок. Це щось набагато більше.
Спершу відкладіть текст на декілька годин, щоб трохи «забути» його. В ідеалі – на пару днів. Це дозволить підійти до вичитування об’єктивніше. Не бійтеся скорочувати свою SEO статтю й викидати з неї непотрібні або не дуже вдалі речення. Перечитайте написане й безжально видаліть усю «воду». Коригуйте пропозиції, що ріжуть око, не вписуються в логіку й структуру. Згадайте правило номер два і приберіть ключі, на яких ви спіткаєтеся. Від цього текст тільки виграє.
Після того, як текст буде вичитаний, настає час підготувати відповідні ілюстрації. Вони надзвичайно важливі для SEO й іноді стають головним рекламним меседжем. Часто продає саме картинка, і не даремно в соціальних мережах зображення складають цілих 63 %. Це означає, що дві третини оновлень, які ви переглядаєте в Facebook або ВК, є візуальним контентом.
Завершальний етап роботи над SEO статтею, але не менш важливий. А якщо точніше, то найважливіший. Від того, наскільки правильно будуть прописані теги Title і Description, залежить і ранжирування статті.
Ці атрибути повідомляють пошуковому роботові інформацію про сайт, яка допомагає йому грамотно визначити, чи підходить стаття під запит користувача і чи є сенс виводити її на сторінку видачі, тобто ранжирувати. По-друге, часто саме на основі дескріпшену й формується сніпет – ті три рядки під URL, які ми бачимо в пошуковій системі:
Тому, складаючи метатеги, обов’язково пишіть осмислену інформацію, а не набір ключів. Використовуйте ключові слова й фрази, які цільовий користувач вводить в рядок пошуку, щоб знайти потрібний ресурс, але пишіть осмислену інформацію з нотками комерційної пропозиції.
Також необхідно прописати Title і ALT для усіх зображень статті, у тому числі для зображення прев’ю. А ось параметр Keywords більше не враховується пошуковими системами і повинен залишатися порожнім.
І тільки тепер сео стаття готова й може бути опублікована на сайті.
SEO копірайтинг працює, але лише тоді, коли пропрацювали усі моменти, а сам текст цікавий і читабельний – написаний для людей. І нехай не кожен може стати письменником рівня Льва Толстого, але писати SEO тексти для сайту може абсолютно кожен.
© Студія копірайтингу «Ямбус»