Найбільш популярним способом здобуття клієнтів вважається пошукова оптимізація (SEO) та контекстна реклама. Вони використовуються для інформування цільової аудиторії, отримання лідів та подальшої конвертації їх у реальних клієнтів.

Методів просування товарів та послуг через інтернет доволі багато, та найбільш результативними вважаються саме SEO та PPC реклама. Щоб вибрати якийсь із них, треба враховувати декілька певних чинників. Найбільш суттєві з них – бюджет та канали взаємодії, здатні привести найбільшу кількість клієнтів.

Отже, чим SEO відрізняється від контекстної реклами? Та чи дійсно вони такі різні та від чого ще залежить вибір?

Якщо узагальнювати формат роботи цих двох інструментів, то SEO передбачатиме роботу з органічною видачею та матиме дащо відкладений у часі результат. Контекст дає можливість отримати ліди відразу після запуску, буквально вже через хвилину. Та у цьому випадку доведеться постійно платити – в той час, як SEO з фінансової точки зору виглядає більш привабливо.

SEO та контекстна реклама

Головна відмінність

У форматі SEO робота йде з сайтом. Він має бути зручним для пошукових систем, привабливим та цікавим для відвідувачів. Інформативно корисним. На основі аналізу цих даних пошукові системи й приймають рішення – виводити сайт на перші позиції чи ні.

Контекстна реклама – це певні налаштування вже за межами сайту: в рекламному кабінеті Google Ads. Для цього відбирається певна цільова аудиторія, георгафія показу (наприклад, уся Україна, Київська область або тільки сам Київ), підбираються ключі та створюється оголошення.

Коли буде результат

Як було сказано раніше, SEO – це відкладений результат. На результат проведеної роботи можна розраховувати принаймні через 2-3 місяці, адже пошуковим системам потрібен час, щоб проіндексувати сторінки.

В свою чергу, контекст працюватиме, доки буде йти рекламна кампанія. Тобто поки ви платите закліки. Прихід лідів відбувається фактично відразу – варто лишень почати крутити оголошення. При припиненні фінансування потік лідів відразу зупиняється.

Вартість

У напрямку SEO вона оцінюється як ціна послуг спеціаліста за певний фронт робіт, найчастіше за кількість сторінок на сайті:

  • пошук та виправлення технічних помилок;
  • збір семантичного ядра;
  • оптимізація цільових сторінок;
  • складання контент-плану;
  • лінкбілдинг.

Якщо власник сайту займається цим сам, то економія коштів буде очевидною. У такому разі просунути сайт можна безкоштовно (лише витрати часу). Навіть питання лінкбілдингу можна вирішити з мінімальними витратами – обмінюючись публікаціями з посиланнями з іншими сайтами.

Також існують безкоштовні, з обрізаним функціоналом, сервіси та програми, які дозволять провести оптимізацію хоча б на базовому рівні – самостійно.

Вартість контекстної реклами в будь-якому разі передбачає оплату за кліки. Можна все налагодити самостійно чи доручити фахівцю, але за кожен клік в Google рекламі доведеться платити. Ціна кожного ключа відрізняється: це може бути 50 копійок, а може бути 50 та навіть 500 грн. Той, хто ставить найбільшу ціну за клік, потрапляє на перші позиції сторінки видачі результатів.

Ставлення користувачів

Надзвичайно важливий момент, що прямим чином впливає на ефективність обраного методу. SEO вважається максимально природним джерелом інформації, адже на перші позиції при такому методі потрапляють не проплачені сайти, а ті, які дійсно заслуговують на увагу.

В свою чергу, до контекстної реклами ставляться саме як до проплаченої, що вже викликає певну засторогу. Проте цей напрям все одно працює ефективно, особливо якщо все налаштовано дійсно правильно, а не навмання.

Що перемагає – контекстна реклама чи SEO

Відповісти на подібне питання досить складно, проте не через однакову результативність, а через різну направленість дій та цілей.

SEO буде прийнятним для тривалих проектів – тих, де можна почекати на результат. Контекстна реклама стане вигідною для швидких проектів, коли результат потрібен тут і зараз – наприклад, продаж сезонних квітів чи розпродаж товарів на вихідних. У таких випадках просто немає сенсу вкладатися в SEO. Більш того, цей формат дає можливість звузити коло цільової аудиторії.

Як ідеальний варіант можна розглядати комбінований формат: тандем контексту і SEO може використовуватися для тривалих проектів, стосовно яких є більш-менш сформований пошуковий запит.

© SEO студія Ямбус

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3