- ua
- ru
Зомбі-сайт – такий собі ходячий мрець, який начебто й працює, але толку з нього нуль. Сторінки з послугами є, товари додаються, але трафік яким був, таким і залишається…
Якщо ви – власник серйозного довгострокового проекту, думайте над своїми діями. Сумнівні рішення до добра не доводять, а вже якщо мова зайшла про оптимізацію і SEO просування, тим більше! Одне невірне рішення – і ваш сайт перетвориться на SEO- зомбі!
Краще познайомитися з SEO-зомбі заздалегідь – через приціл снайперської рушниці, ніж, раптом наштовхнувшись на них, в паніці шукати шляхи відступу. Важливо вміти розрізняти їх у натовпі, щоб вчасно винести ноги.
Розпочнемо з того, що зомбі – вони всюди. Можливо, вони давно захопили ваш сайт, і на плаву його продовжують тримати лише слабкі електричні імпульси мертвого мозку. Придивіться уважніше – може, парочка SEO зомбі затесалася серед сторінок вашого ресурсу й поступово захоплює територію.
Отже, з’являються SEO зомбі таким чином:
Ну а тепер по порядку. Ви, звичайно ж, знаєте, що зомбі пожирають людські мізки. Суть SEO-техніки “мейд ин зомбі” в наступному: до відвала “напхати” сторінку ключами, щоб підвищити її привабливість для пошукового робота. Не потрібно так робити! Google не любить мерців. Не спамте ключами – в SEO-статті все повинно бути розраховано до останнього слова. У вас-то мізки на місці!
Бос SEO-зомбі – контент-невидимка. Улюбленим прийомом SEO-зомбі є приховання контенту від користувача. Тобто звичайний відвідувач бачить лише невелику частину контенту з красивим і структурованим текстом. Можливо, ще й яскравий оффер та інфографіку. А ось під землею ховається тліючий труп з двома десятками ключів. Через кому. Подібно до поганих хазяйок, що ховають сміття по кутах, SEO-зомбі намагаються сховати від читача нелегкотравні ключі, які бачить тільки пошукова система. І все ніби шито-критого, але обману пошукова система не прощає: рано чи пізно такого SEO зомбі пристрелять!
Державна мова SEO-зомбокраїни – тарабарщина. Нею її громадяни пишуть ключові слова, гадаючи, що це притягне пошукові системи. І обов’язково виділяють їх жирним шрифтом. Але ось біда: Google по-тарабарськи не розуміє й віддає перевагу компанії поадекватніше.
Клонування SEO-контенту. Прекрасна ідея для зомбі-оптимізатора? Треба взяти вдалу статтю і розмножити її на різних сторінках в межах одного сайту. Пошуковій системі буде складно зрозуміти, яка з копій більше релевантна. Не обманюйте її! Вона візьме біту і виб’є сайту мізки.
Посилальна зомбі-ферма. У похмурі часи, коли сеошник замислюється про харчування і, щоб не відкинути ковзани, займаються продажем посилань зі свого сайту, на зомбі-фермі плодяться лінки – вірус анти-SEO. Це як в лабораторії перестати дотримуватися заходів захисту і замість сироватки вколоти собі посилений штам зомбі-вірусу. Ідея – просто забийся!
Підміна сторінок. Підміна високорейтингової сторінки іншою, рекламною – спроба приховати ходячого у своєму домі за картонними дверима. Рано чи пізно він вирветься на волю і зжере усіх мешканців. Такі будинки спалюють.
Дорвеї в темні райони. Підступний SEO-зомбі створює портальні сторінки, щоб умисно маніпулювати пошуковими рейтингами. Він упевнений, що робот визнає портал зручним і дасть йому високий рейтинг, впустить у будинок і дасть покуштувати мізків. Тримайтеся від порталів чимдалі! Вони викрадають людей.
Мережеві маніяки. Велику частину життя ці істоти проводять в соцмережах. Зомбі – вони такі зомбі. Підкравшись ззаду й зазирнувши через плече, ви зможете побачити, що там вони… Тс-с-с… займаються спамом! Це улюблений прийом чорних сео оптимізаторів – міняти статистику соцмереж і розсилати рекламу в приват. Ну, іншого ми від SEO-зомбі й не очікуваали!
Ну і нарешті, крадений контент. Крадучи якісні статті з інших сайтів, можна вважати, що питання з SEO просуванням вирішене, й навіть в зомбі-апокаліпсис можна жити на широку ногу. Це не так. По-перше, такі тексти вже проіндексовані й першість віддана сайту-першоджерелу. Тобто ранжируватися вище не вийде. По-друге, розміщені в краденій статті ключі – це частина загальної стратегії просування, розробленої під конкретний сайт, конкретні розділи та конкретні особливості сайту. На іншому web-ресурсі вони будуть як мертвому припарка.
Ось такий розклад. Йдучи на поводу у зомбі, пам’ятайте, що рано чи пізно підпадете під санкції пошукових систем. Так чи варто ризикувати репутацією заради швидкого успіху? Зомбі нічим не гидують – вони ж зомбі і є. У довгостроковій перспективі вони програють.
© Студія копірайтингу “Ямбус”