- ua
- ru
Займаючись SEO розкруткою, часто створюють кілька сайтів – ідентичних тією чи іншою мірою – для максимального акумулювання трафіку. Тим часом пошукові системи сприймають таку ситуацію як несумлінну спробу монополізувати видачу і накладають афіліат-фільтр.
Афіліати не завжди створюються для маніпулювання пошуковою видачею. Це можуть бути сайти філій або дочірніх компаній – і в цьому разі до створення таких ресурсів слід підходити з особливою обережністю: вони не повинні бути надто схожими один на одного.
Але для початку визначимося із самим терміном – що ж таке афіліація і чим конкретно вона небезпечна.
Афіліат (від англійського. Affiliate – філія) – сайт, який є практично повним аналогом іншого веб-ресурсу й створений з метою зайняти відразу кілька позицій у пошуковій видачі. Афіліати створюють одноманітну видачу. Це позбавляє користувачів вибору, за що Google іх і карає, накладаючи афіліат-фільтр.
Найчастіше афіліати створюють навмисно, і лише інколи через незнання – зазвичай у випадку з сайтами регіональних філій компанії. Покарання в такій ситуації буде не зовсім заслуженим, але негайним.
Мета таких дій – захопити всі позиції в топ-5 і перекрити доступ конкурентам.
Всупереч поширеній думці боятися афіліат-фільтра дуже навіть потрібно. Позиції сайту можуть різко впасти, а нові сторінки перестануть індексуватися.
Яскрава ознака санкцій – розташування позицій за запитами в шаховому порядку. Наприклад, перший ресурс за одним із ключів посідає високе місце, а другий – упав нижче сотої позиції, а за іншим ключем – з точністю до навпаки.
Пошукові системи негативно ставляться до афіліатів і борються з ними, видаляючи з видачі сайти-дублікати. І хоча саму наявність афіліат-фільтрів представники Google категорично заперечують (щонайменше їхні формулювання надто туманні), наслідки афіліації помітить навіть неспеціаліст.
Загалом, отримати таке покарання можна дуже швидко, а от зняти санкції вже не так просто. Іноді на це йдуть місяці.
Наведемо приклади, коли з великою часткою ймовірності обидва сайти потраплять під афіліат-фільтр.
Усі перелічені ознаки вказують на афілійованість. Тобто сайти мають ті чи інші схожості: ip-адресу, хостинг, контакти, і з погляду пошуковика – дублюються.
Пошукові системи можуть прийняти за афіліати сайти, створені одним і тим самим власником, навіть якщо вони мають різну цільову аудиторію. Такі майданчики все одно ризикують потрапити під фільтр.
Уникнути такої ситуації досить просто – достатньо дотримуватися цих семи правил:
Оновіть контактні дані, урізноманітніть контент і дизайн, поміняйте хостинг. Як правило, це допомагає.
Експерти SEO агентства Ямбус не радять експериментувати з афіліатами, просуваючи сайти нечесним шляхом, адже пошукові системи рано чи пізно виявлять порушення і покарають.
На повернення втрачених позицій буде витрачено багато часу і сил, які набагато корисніше вкласти в ефективнішу і безпечнішу SEO стратегію.
І під кінець – залізобетонний доказ: довідка для веб-майстрів Google містить дані про неякісні сайти. Там зазначено, що сторінки з одним і тим самим змістом не несуть користі для відвідувачів, і система не допускатиме їх у видачу.
Тож – афіліатам бій!
© SEO студія Ямбус