CTR в копірайтинзі

Ви коли-небудь замислювалися, чому у конкурентів 1000 заходів на день, а у вас ледве до півсотні доходить, хоча кількість статей приблизно однакова? Хочете дізнатися секрет? Справа в CTR. Вірніше – в поганій клікабельності ваших текстів.

Здавалося б, при чому тут CTR до копірайтингу, адже це ніби як єпархія сеошників і воїнів контекстної реклами: відношення числа кліків, відсоток показів й таке інше… Проте в копірайтинзі не все таке чорно-біле, як здається на перший погляд, і, як і будь-яке інше явище, горезвісне «сі-ті-ар» (а саме так нормальні люди CTR і вимовляють) має безліч різноколірних відтінків.

Отже, що ж таке CTR, і яке відношення це має до копірайтингу?

Якщо взяти класичне визначення CTR – до речі, розшифруватися воно як Click Through Rate – то це процентне співвідношення числа кліків і показів рекламного оголошення. Тобто, скільки з тих, хто побачив, ткнув і перейшов.

Формула розрахунку CTR дуже проста:

CTR = кількість кліків / кількість показів * 100

Все просто: чим частіше клікають на ваше рекламне оголошення, тим вище його CTR.

А тепер повернемося до копірайтингу. По суті, видача сайту в пошуку нічим не відрізняється від проплаченої контекстної реклами. Хіба що замість тексту рекламного оголошення користувач бачить згенерований пошуковою системою сніпет. Саме він і формує CTR копірайтингу.

Трохи видозмінивши класичну формулу, отримаємо шукане значення:

CTR копірайтингу = сніпет / дескріпшен * 100

А тепер детальніше. Завдання будь-якого копірайтера – створити цікавий і релевантний текст. Більш просунуті копірайтери, окрім самого тексту, роблять спеціальні врізання – невеликі блоки текстів, передуючі основному тексту. Найчастіше таким «грішать» копірайтери, що прийшли з журналістики – газетно-журнальний формат вимагає, щоб перед статтею був невеликий анонс, проглянувши який, читач би зрозумів, чому присвячена стаття.

У будь-якому випадку, якісне врізання вирішує відразу декілька завдань:

  • добре привертає увагу;
  • додатковий акцент в статті;
  • підвищує привабливість і читабельність статті.

Пошукові системи в цьому плані сильно нагадують випускаючих редакторів, гіпертрофуючи врізання в нікчемні 160 знаків і виводячи їх в якості сніпету на пошуковий запит.

CTR в копирайтингеЩе більш просунуті копірайтери, знаючи про подібну вимогу пошукових систем, самі вигадують такий текст. По-правильному він називається дескріпшеном (description), і якщо він написаний якісно, то саме він і стає сніпетом, позитивно позначаючись на ранжуванні сторінки.

Тут слід уточнити. Не всякий дескріпшен стає сніпетом, так само як і не кожен писака може називати себе копірайтером. Пошуковий бот сам собі на думці: проаналізувавши пропоновані tittle і description, він визначає їх якість і релевантність загальному тексту. Якщо дескріпшен написаний лівою ногою, робот сам формує сніпет, висмикуючи зі статті іноді й зовсім незв’язні шматки. В цьому випадку про нормальну комерційну пропозицію можна забути.

Так що – так, CTR в копірайтинзі є. Це показник успішності написаного автором дескріпшена, що згодом став сніпетом. Природно, ця формула максимально спрощена, адже не кожен сніпет здатний зацікавити.

Маркетингова складова

Копірайтер копірайтеру розбрат: один пише хороші тексти, що надихають та продають, другий – апологет інфостилю, але і в першому, і в другому випадку текст вирішує певний спектр завдань – дає інформацію, знайомлячи з новою лінійкою товару, або примушує купити яку-небудь непотрібну штуку.

Ці ж завдання виконує і сніпет. Грубо кажучи, це вичавка усієї статті, квінтесенція усієї комерційної пропозиції. Саме він змушує користувача перейти по посиланню, стаючи тригером якості написаного тексту. Це також повинно бути відбито у формулі:

CTR копірайтингу = сніпет * Х / дескріпшен * 100

де Х – це якість тексту.

Загалом, якщо ви хочете підвищити клікабельність статей на своєму сайті, пишіть нормальні дескріпшени або просіть, щоб це робив ваш копірайтер. Якщо він не вміє – шукайте іншого, адже інакше CRT копірайтингу буде далекий від одиниці. А нуль, як мовиться, нуль і є.

Впораєтеся?

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Понравилась статья? Поделитесь с друзьями!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *