- ua
- ru
Контент-план – це певний графік публікації статей для сайту, особистого блогу чи соціальної мережі. Зазвичай його складають у вигляді таблиці, яка містить теми статей, вид контенту (інформаційна, розважальна, навчальна тощо), а також дату публікації.
Цей формат планування дає змогу істотно економити час і підходити до наповнення блогу системно, охоплюючи всю тематику й отримуючи з органіки максимально можливий трафік.
Забезпечуючи систематичність публікацій, контент-план сприяє збільшенню органічного трафіку на сайт, що призводить до підвищення його рейтингу, зростає середній час взаємодії, що, в свою чергу, позитивно позначається на ранжируванні сторінок.
Велика кількість статей на різні теми (хоча і пов’язаних однією тематикою) дає можливість утримувати потенційних клієнтів і охопити величезну кількість ключових запитів – тобто поліпшити видимість сайту.
За стилем контент-план може бути короткостроковим і довгостроковим, за структурою – шаблонним та індивідуальним, за наповненістю – детальним і спрощеним. А також припускати колективну (коли над написанням статей працює одразу кілька копірайтерів, кожен з яких зосереджується на одному вузькому напрямі) або індивідуальну роботу.
Створення контент-плану передбачає такі етапи:
Головний пункт, від якого залежить буквально все. Кожен контакт з аудиторією має відбуватися з урахуванням визначеної заздалегідь мети. Тільки так можна підштовхнути клієнтів до необхідної вам дії і підняти KPI – в іншому разі опубліковані статті не матимуть жодного ефекту.
Сформулюйте чіткі цілі (збільшення охоплення, продажі, впізнаваність бренду тощо). Визначте ключові показники ефективності – кількість лайків, коментарів, переходів на цільові сторінки сайту тощо.
Цей етап важливий через кілька причин. Стаття не може бути цікавою для всіх. Та й писати для всіх не потрібно: треба зосередитися на вузькій групі людей, своїй цільовій аудиторії. Так ефективність текстів покращиться. Кожен покупець хоче відчувати свою винятковість і розуміти, що стаття написана саме для нього.
Проаналізуйте свою аудиторію, вивчіть її демографічні та поведінкові характеристики, визначте інтереси, біль та потреби своїх читачів.
Аналіз сайтів конкурентів дає змогу визначити їхні сильні та слабкі сторони: наскільки детально в блозі представлено ту чи іншу тему, який середній обсяг статей і частота публікації. Знання цієї інформації дасть змогу скласти контент-план, який нічим не поступається і навіть перевершує контент-план конкурентів. Тобто отримати перевагу.
Складання списку ключів для контент-плану має відбуватися в комплексі з основною SEO оптимізацією сайту. У статтях не можна застосовувати ті ж ключі, що й на посадкових сторінках – тільки низькочастотні й уточнювальні запити, так звані ключі з довгим хвостом. Якщо немає перетинів, сторінки будуть максимально релевантними ключу і краще ранжуватимуться в пошуковій видачі.
Існує три основні напрямки, за якими зазвичай розбивають статті: інформаційні, розважальні та рекламні. Однак для різних тематик вони можуть бути доповнені й іншими видами: навчальними, продажними, аналітичними, експертними тощо.
Дотримуйтеся органічного співвідношення різних форматів контенту: рекламу розбавляйте корисною інформацією, а аналітику – розважальними статтями.
Завершальний етап – визначення часу публікації всіх статей на сайті: щодня, через день або з іншою періодичністю і послідовністю. Це дає змогу привчити пошукового робота заходити на сайт з тою самою періодичністю та індексувати сторінки, а користувачів – шукати новий контент.
Розподіліть публікації за днями тижня і часом доби. Враховуйте свята, сезонність і важливі події або теми.
Наступний крок після публікації – останнім часом уже обов’язковий – це репост опублікованої на сайті статті в соціальних мережах. Ідеальний час публікації для різних платформ – різний. Наприклад, для Facebook це період з 13:00 до 15:00, в Instagram – після 17:00. Позначити пік активності для конкретної цільової аудиторії та конкретної соцмережі допоможуть дані аналітики.
Не менш важливо стежити і за реакцією аудиторії – коментарями, позначками “подобається”, репостами тощо. Це дасть змогу визначити найпопулярніший контент і скоригувати контент-план, розширивши той чи інший його блок.
Визначте метрики для оцінки ефективності контент-плану, регулярно аналізуйте результати і вносьте коригування.
Складання контент-плану – обов’язкове для будь-якого сайту, якому потрібен органічний трафік. Він допомагає структурувати і систематизувати публікації, рівномірно розподіляти контент й уникати прогалин у публікаціях. Він добре піднімає залученість аудиторії та дає змогу дізнаватися і краще розуміти її потреби.
© Студія копірайтингу Ямбус