Навіть сьогодні SEO-копірайтера можуть представляти як письменника, який складає тексти, сидячи серед стосів зім’ятого паперу в польоті творчості. Але насправді SEO-копірайтинг – це дещо інший робочий процес із суворим набором правил, меж і тактики.

Зміст тексту відображає енергетику бренду, надихаючи читати, дізнаватися і купувати те, що пропонують. Однак майже на третині сайтів можна зустріти грубі помилки оптимізації текстового контенту.

Алгоритми пошукових систем стають розумнішими, вдосконалюється ШІ, а тому подібні негаразди можуть зруйнувати сайт буквально за кілька днів. Які ж помилки SEO-копірайтингу існують, як їх знайти і виправити?

Топ-10 помилок в SEO-копірайтингу

ТОП-10 грубих помилок в SEO-копірайтингу

1. Неякісний контент

Про якість тексту можна говорити щодо E-E-A-T, але в SEO це не менш важливо.

Критеріїв поганого тексту – багато:

  • заяложені фрази про «команду професійних фахівців»;
  • використання неправдивої статистики та фактів;
  • відсутність логіки викладу та повтори.

2. Заспамленість

Купити за вигідною ціною, купити товар, купити з доставкою в нашому місті. Перевищення норм нудоти схожими запитами в кожному реченні не прикрашає текст. В результаті Гугл може песимізувати або навіть забанити сайт.

3. Неунікальний текст

Іноді 100% унікальність неможлива, оскільки від термінології не втекти – і якщо текст технічний, з унікальністю можуть бути проблеми. Інформація не повинна бути скопійована з інших сайтів або нейромереж – оновлені алгоритми Google цього більше не прощають.

4. Помилки

Думаєте, що відсутність коми або дрібна граматична помилка – не страшні і ніяк не впливають на загальний зміст? Але повірте, це впадає в очі, як відсутність цифри у фінансовому звіті. Це серйозний поведінковий фактор.

5. Поганий заголовок

Заголовок – перше, що привертає увагу. З одного боку, прості заголовки з ключовим словом сподобаються пошуковим ботам, але читачів – навряд чи зачеплять. Помилкою буде й інша крайність – довгі заголовки, які тільки заплутують клієнта.

6. Занадто довгий текст

Стаття на 7000 знаків без заголовків, списків і картинок відразу ж відбиває бажання прочитати хоча б одне речення. Особливо якщо це головна сторінка категорії товарів або послуг. А відсутність інфографіки і візуального структурування погано позначиться на ранжуванні тексту.

7. Відсутність СТА

Немає заклику до виконання цільової дії – немає покупки товару/послуги. Відсутні кнопки «купити», «дізнатися більше», заклик залишити заявку/замовити або просто контакти для зв’язку? Клієнт просто закриє сайт.

8. Перебір самореклами

Говорите тільки про себе? Велика ймовірність, що до вас не звернуться. Клієнту, якому потрібні кросівки, не дуже цікаво, що керівник 5 років тому став «людиною року» і т.п. Текст, де фігурує тільки «ми», відштовхує.

9. Застарілий контент

Сьогодні все швидко змінюється, тому статті віком кілька років вже не будуть конкурентоспроможними у видачі, оскільки підходи, актуальні тоді, не будуть працювати сьогодні.

10. Написання «на швидку» руку

При поспішному написанні тексту з’являються неточності, а також ризик перескакувати в тексті з одного на інше. Писати швидко можна, але не забувайте про пріоритет якості і перевіряйте, що пишете.

Як провести роботу над помилками

Щоб сторінки вашого сайту потрапляли в топ пошукової видачі, стежте за якістю контенту. Пам’ятайте, що тексти насамперед пишуться для людей, а не ботів, тому контент повинен бути зрозумілим, корисним, актуальним, давати відповіді на питання клієнта, закривати заперечення і м’яко підштовхувати до виконання цільової дії.

Покажіть вигоду клієнту, а не вихваляйте бренд.

Вписуйте запити природно. Щоб текст сприймався краще, діліть його на блоки, додавайте внутрішні заголовки і візуальні елементи – так він буде здаватися простішим і зрозумілішим. Не допускайте помилок і друкарських помилок.

Що в підсумку

Робіть добре відразу – це заощадить багато часу. Тексти – один з найважливіших елементів просування сайту, а тому приділяйте йому належну увагу.

Працюючи над текстом, поставте себе на місце клієнта. Аналізуйте поведінку користувачів на сайті, перевіряйте статистику і пишіть «для людей» – це відгукнеться підвищенням конверсій і зробить бренду хорошу репутацію.

© Студія копірайтингу Ямбус

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3