- ua
- ru
Упевнені, що вмієте писати красиві й місткі заголовки? А чи «працюють» вони?
Це – справжнє мистецтво, яким володіє небагато копірайтерів. Хороший заголовок зацікавлює з першої ж літери, примушує зупинитися, перейти та прочитати увесь текст. У деяких випадках він відповідає на невисловлене питання читача, даючи потрібну інформацію ще до прочитання основного тексту.
Заголовок – перше, що бачить читач, і цим варто скористатися!
Загалом, якщо ви зібралися публікувати текст, використайте усі можливості оптимізації – і для робота, і для людини. В цьому випадку він дійсно «зачепить», стаття стане більше релевантною, а сама сторінка почне краще ранжуватися у пошукових системах.
Основна трудність полягає в тому, що заголовок має бути не просто інформативним. Він повинен «чіпляти», давати максимум інформації про текст, повідомляючи користувача, що ця стаття буде для нього найкориснішою й дасть повну відповідь на питання, що його цікавлять. Щоб досягти такого результату, заголовок статті має бути написаний не стільки для пошукової системи, скільки для читачів. Він має бути цікавим і привертати увагу, а це набагато складніше, ніж звичайна оптимізація ключовиками.
Давайте подивимося на ситуацію з декількох сторін.
Чому заголовок тексту має бути SEO оптимізованим? Для того, щоб виконати своє основне завдання – підвищити вагу сторінки в пошукових системах і збільшити CTR, тобто індекс клікабельності.
Оскільки ми прагнемо, щоб користувачі переходили саме на наш сайт, заголовок має бути релевантний основному тексту. Ну, або текст – заголовку.
Якщо дивитися на правильність написання заголовка з боку соціальних медіа (SMM), то ситуація трохи змінюється. Наше основне завдання в даному випадку зробити заголовок цікавішим, викликати цікавість. Причому не лише для вузької цільової аудиторії, для якої й пишеться уся стаття, але й для більш ширших мас.
Зазвичай читачів притягають заголовки, що розповідають цілу історію. І чим вона детальніша, тим вище інтерес до самого тексту. Прочитавши такий заголовок, користувачі не лише з цікавістю перейдуть на сторінку із статтею, але й захочуть якось відреагувати – поділитися посиланням з друзями або лайкнути. Наша мета – це кліки, переходи та коментарі. Ми повинні платити лише за реальний результат, за цільові переходи з пошукових систем.
Приклади досить прості: «Киянин розпиляв бензопилою запорожець сусіда і 2 дні здавав його на металобрухт», «Мати-одиночка пограбувала банк і шукає чоловіка для створення сім’ї».
Ми повинні намагатися притягнути на свій сайт тільки необхідних нам читачів – тих, хто може стати покупцем. Які лояльно віднесуться до нашого ресурсу.
Не варто обманювати читачів, примушуючи їх переходити по посиланню, пропонуючи неправдиву інформацію. Неприємні клікбейти викликають лише роздратування. Це не наша мета. Заголовок має бути чесним і не псувати нічию репутацію.
Якщо враховувати ці усі три нюанси – SEO, SMM і людину, то при написанні заголовка ми, поза сумнівом, прийдемо до деяких протиріч. Ключі, необхідні для SEO оптимізації, дратуватимуть читачів, заголовок стане неприродним і зазвучить якось фальшиво. SMM- орієнтація погано позначиться на оптимізації, а рішення підвищити трафік шляхом клікбейтів зіпсує репутацію. У найближчій перспективі це може й спрацювати, але це не наш випадок.
Як же вирішити усі ці проблеми? Не переживайте, все досить просто. Останнім часом грані між майданчиками розміщення контенту дещо розмиті, тому діємо так:
І наостанок. У різних соціальних медіа можна знайти цілий спектр корисних інструментів – можливості картки Twitter і засоби розмітки Facebook Markup дозволять «перехопити» сніпети (description) пошукових систем, призначені сторінці із статтею. Тобто один і той же контент отримує різні мета-описання, у тому числі й заголовок, що стане вагомою допомогою в просуванні товарів і послуг.
© Студія копірайтингу «Ямбус»