- ua
- ru
SEO та реклама – популярні інструменти для розкрутки бренду в інтернеті. Задіяти їх можна як окремо, так і в комплексі, об’єднуючи плюси обох каналів в одній стратегії просування.
Вважається, що рекламу найкраще використовувати в разі несформованого попиту або пропозиції нішевого авторського продукту, а оптимізацію за ключовими словами, зокрема й за брендом, слід здійснювати вже на другому етапі, коли ім’я компанії або назва товару стануть більш відомими.
Це неправильно. Ця стратегія просування бренду докорінно помилкова. Як саме потрібно застосовувати рекламу і SEO, в якій черговості і на що робити ставку – нижче в описі.
Реклама бренду є нативним типом маркетингу. Вона не нав’язує клієнту товар, а виявляє потреби покупця й задовольняє їх через цінність продукту, ідею та імідж.
Грамотний симбіоз PR і маркетингу допомагає вибудувати високу репутацію бренду серед цільової аудиторії і таким чином досягти збільшення продажів.
З одного боку, рекламне повідомлення інформує споживача про продукт, його характеристики та переваги, спонукаючи купити або замовити. PR-складова “завойовує серце” покупця та формує його прихильність і лояльність до бренду.
У будь-якому разі, перевага реклами полягає у швидкому отриманні заявок тут і зараз, використанні різних каналів – контекстні блоки, банери на інших сайтах, газети, радіо, телебачення, соціальні мережі та YouTube. Це можливість сегментувати свою цільову аудиторію за віком, статтю, освітою й можливість досягти буму продажів у сезон і свята.
З мінусів – дорожнеча і загалом зав’язаність на бюджет: є гроші – є трафік на сайт, перестали платити – трафіку і продажів немає.
SEO допомагає оптимізувати сайт під пошукові запити. Це одноразовий процес, хоча комплексне SEO передбачає досить великий план дій.
SEO оптимізація передбачає роботу над внутрішніми і зовнішніми критеріями ранжування. Внутрішня оптимізація спрямована на роботу з кодом, юзабіліті та контентом. Зовнішня оптимізація зводиться до купівлі посилань на авторитетних ресурсах, соціальних сигналах і підвищенні довіри пошукових систем.
Серед основних переваг SEO:
Користувачі, які прийшли на сайт з органічного пошуку – це “теплі” клієнти, які прийшли з конкретним запитом і зацікавлені в купівлі або отриманні послуги. Конверсія буде вищою, ніж від тих, хто прийшов за рекламою, водночас залучення нових користувачів коштуватиме не те, що дешевше, а й, по суті, буде безкоштовним.
На відміну від контекстної реклами, SEO не дає миттєвого результату, адже для індексування і зміни ранжирування оптимізованих сторінок потрібен час – іноді це тижні, а іноді місяці.
Як і будь-який інший маркетинговий інструмент, OnPage оптимізація та контекстна реклама мають сильні та слабкі сторони.
Для молодого інтернет-магазину грамотна реклама допоможе сформувати імідж, отримати перших лояльних клієнтів і прибуток. Маркетологи працюють з думками та емоціями, але не роблять жодних змін на сайті.
А ось SEO – це насамперед саме внутрішні зміни, націлені одночасно на користувача (якість і повнота інформації, юзабіліті) і пошукові системи (відсутність технічних помилок у коді, якість та унікальність текстів, поведінкові фактори).
В результаті приходимо до висновку, що це послідовні дії – етапи, що йдуть один за одним, а не різнонаправлені процеси, які мають на увазі лише один вибір. Підтвердженням цього стає розповсюджена практика, якої дотримується кожна професійна pr агенція – задіяння саме поєднання цих каналів, що дозволяє сформувати імідж бренду, викликати інтерес до товару та при нагоді знайти сайт, використавши певний пошуковий запит.
SEO – спрямоване на середньо- і довгострокову перспективу і передбачає одноразові вкладення. Мета оптимізації – підняти позиції сайту в органічному пошуку.
Реклама – спрямована на короткострокову перспективу і вимагає систематичної оплати кожен день своєї роботи. Мета реклами – продажі тут і зараз.
За грамотної оптимізації можна істотно скоротити вкладення в сайт. В ідеалі – взагалі звести витрати до нуля: користувачі самі знаходитимуть його в результатах видачі та ділитимуться посиланням по сарафанному радіо.
Водночас на початкових етапах, навіть якщо ви замовили SEO у суперкрутого фахівця, ніякого приросту трафіку не буде. Результат буде помітний лише через тижні та місяці. Таке очікування – прекрасний час для старту контекстної реклами. Вона здатна прискорити індексацію сторінок сайту і буде продавати, поки кочегариться SEO. Тобто в комплексі контекстна реклама і SEO здатні створити невпинний цикл продажів, поліпшити поведінкові показники і привести покупця до конкретної цільової дії: передплати, заявки, покупки тощо.
Використовувати PR-рекламу і SEO в одній стратегії – можна і потрібно, особливо якщо ви плануєте масштабуватися і розвивати бізнес. SEO-оптимізація робить сайт зручнішим, інформацію на ньому більш корисною і релевантною, а реклама допомагає оперативно привести на нього потенційних покупців.
Не варто чекати, поки бренд стане більш відомим – це даремне марнування часу. За одночасного запуску реклами та робіт з SEO оптимізації вдасться отримати безперервний потік трафіку, а в майбутньому, коли сторінки, нарешті, переіндексуються та почнуть ранжуватися за ключовими запитами, відмовитися від платної реклами та скоротити витрати на просування бренду.
© SEO студія Ямбус