Одним із найефективніших інструментів просування сайту є контент-план. За грамотного підходу ця частина стратегії бренду допоможе поліпшити видимість за низькочастотними пошуковими запитами, а також сформувати саму стратегію просування, частоту публікацій і дедлайни.

Контент-план – це по суті графік публікацій, за яким команда райтерів пише статті на сайт. Тут позначені теми, дати публікацій та інші деталі, необхідні для написання текстів.

Розглянемо основні кроки складання контент-плану.

Перше, що потрібно зробити – це скласти список популярних пошукових запитів за кожною з тем і перевірити їхню частотність – цей етап найкраще довірити SEO-фахівцям, щоб не припуститися помилок і не втратити важливі ключі.

Потім пошукові запити розбиваються на групи, теми і кластери, кожен з яких вирішує своє конкретне завдання. Наприклад, одна група ключів – інформаційні, друга – комерційні. У кожної з них можуть бути свої підгрупи.

Завдання контент-плану – охопити всю семантику, яка не включена в семантику основних цільових сторінок (сторінок послуг і категорій товарів), отримуючи представленість сайту за кожним із пошукових запитів.

Якщо ключі дублюють інші пошукові запити з вашого списку або якщо вони вийшли нецільовими, їх слід відсіяти.

Але – про все по порядку.

Як скласти контент-план для блога

Навіщо потрібен контент-план

Контент-план – це неоціненний помічник у просуванні сайту, який дає підказки, коли і які статті публікувати та які ключі в них використовувати. Такий список може включати не тільки теми, а й вид контенту – розважальні та інформаційні статті, пости для Facebook та Instagram, охоплюючи і безпосередньо сайт, і соціальні мережі.

Алгоритм створення контент-плану можна звести до п’яти основних пунктів.

Цілі та завдання

Насамперед необхідно визначити завдання публікацій. Їх може бути кілька: інформаційна, рекламна, робота з підтримки іміджу бренду тощо. Залежно від цього і збирається семантичне ядро.

Наприклад, це може бути збільшення органічного трафіку в певному регіоні, підвищення продажів конкретної групи товарів, підвищення лояльності до компанії.

Вид контенту

Залежно від поставлених цілей контент-план може містити як один вид публікацій (інфо-статті), так і кілька. Різною може бути і сама подача:

  • Інформаційний – найпоширеніший вид контенту, головне завдання якого полягає в первинному знайомстві з товаром або явищем.
  • Розважальний – гарний настрій читачам подарують смішні історії та випадки з життя, мета яких – викликати інтерес заходити на сайт знову і знову.
  • Продавальний – це простий спосіб залучити нових клієнтів і розворушити активних. Такий контент здебільшого рекламує продукт, описує його переваги та вигоду від придбання.
  • Залучаючий – читачі можуть стати частиною того, що відбувається в блозі, і висловлювати свою думку через опитування і коментарі. Мета такого контенту – залучити аудиторію і затримати її на сайті.
  • Репутаційний – діліться успішними кейсами, інтеграціями, проводьте вебінари – це підвищить довіру до бренду.
  • Навчальний – не менш важливий вид контенту, що пропонує лайфхаки, нестандартні способи вирішення проблем і нові знання. Це експертні та аналітичні статті, чек-листи, інструкції та мануали, відеоуроки та гайди, що пояснюють.

Контент-план може включати й інші види контенту – мотиваційний, інтерактивний, емоційний, пізнавальний, експертний тощо.

Кластеризація

Далі необхідно кластеризувати зібрані ключі, тобто розділити їх за групами-темами. Зазвичай вони співвідносяться з цільовими сторінками – категоріями товарів або послугами.

Тобто якщо у вас п’ять категорій товарів, у контент-плані має бути п’ять кластерів. Якщо категорій товарів сотні, такою ж має бути і кількість груп у контент-плані. Звісно, все повинно підкорятися доцільності і, як мінімум, враховувати частоту публікацій, дедлайн і бюджет, що виділяється на копірайтинг.

Частота публікацій

Визначається не тільки кількістю зібраних тем, а й частотою публікації контенту конкурентами.

Контент-план може мати пріоритетні статті, які слід опублікувати насамперед, і другорядні, менш важливі. Рекомендована частота публікацій – щодня, в іншому разі – мінімум одна стаття на тиждень. Завдяки цьому Google бачить, що контент на сайті оновлюється часто (щонайменше, систематично) і краще ранжує його в органічному пошуку.

Усі теми, що містяться в контент-плані, необхідно розділити по тижнях і місяцях. Найкраще для цього підійде таблиця в Exel: ліворуч – тема, праворуч – вид контенту і день публікації.

Окремо для Facebook і Instagram, якщо контент-план охоплює і їх, у таблиці будуть потрібні додаткові поля: час публікації та хештеги.

Контроль

Як і будь-який інший процес, реалізація контент-плану вимагає контролю, аналізу результатів і коригування.

Наприклад, десять опублікованих статей на одну з тем дали хороший результат і вивели сайт на першу позицію за запитом. Далі продовжувати публікації на цю тему в тому ж темпі вже не потрібно, і зусилля краще спрямувати на наступний кластер.

І з точністю до навпаки: слабкий результат вимагає додаткових заходів і зусиль.

Як скласти контент-план для блога

Як збирати теми для контент-плану

Як уже було сказано раніше, технічно теми мають відповідати категоріям товарів або послуг. Тим часом сам збір тем набагато складніший.

Насамперед їх потрібно підбирати під біль і проблеми цільової аудиторії, пропонувати розв’язання проблем і відповідати на запитання – вони ж пошукові фрази.

Де черпати натхнення:

  • особистий досвід: якщо ви довго працюєте у своїй ніші, то знаєте, що може бути цікаво вашим клієнтам і партнерам по бізнесу;
  • сайти конкурентів: не бійтеся надихнутися у “колег по ніші”, зокрема й іноземних, підглядайте і запозичуйте вдалі теми – це нормально і породжує здорову конкуренцію, особливо якщо додавати в контент особисту думку;
  • думка експертів: власники бізнесу і продакти можуть дати свіжі ідеї, здатні зробити контент-план більш унікальним;
  • нейромережі Open AI, ChatGPT та ін.: допоможуть згенерувати ідеї для постів і статей, підібрати ключі та цікаві тематики. Головне не генерувати за допомогою ШІ сам контент – Google песимізує сторінки з такими текстами, і в підсумку контент-план не дає жодного результату.

Також можна скористатися такими сервісами, як Google Trends і підібрати для контент-плану теми, що набирають популярність.

Використовуйте всі можливі інструменти та джерела статистичної інформації – і складання контент-плану для блогу стане в рази швидшим та ефективнішим.

Визначтеся із завданнями контент-плану, рубриками і типом контенту, зберіть і розподіліть теми за датами і не бійтеся черпати натхнення у конкурентів. Чергуйте корисний контент, контент, що залучає і продає, щоб читачам було цікаво, і вони залишалися з вами якомога довше.

А якщо не хочете займатися всім цим самостійно, замовте складання контент-плану в нашій SEO студії. У цьому випадку ви отримаєте контент-план під ключ, з урахуванням усіх особливостей вашого сайту і тематики.

© Студія копірайтингу Ямбус

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3