Добре структурований текст покращує читабельність і підтримує інтерес читача. Структура – це каркас статті, що допомагає орієнтуватися в змісті та розуміти мету. Але справа не тільки в цьому.

Правильне структурування тексту і наявність внутрішніх заголовків потрібні не тільки людям, але і ботам пошукових систем. Завдяки заголовкам вони зможуть краще розуміти контекст статті, зчитувати основну інформацію і згодом ранжувати сторінку.

Як же структурування статті і наявність блоків із заголовками впливає на позиції сайту і що потрібно робити для кращого сприйняття її пошуковими системами?

Як структура тексту впливає на його сприйняття пошуковими системами

Для кого і навіщо потрібно структурувати текст

Для читачів і пошукових систем текст, розбитий на блоки, який має підзаголовки і списки (як елемент візуалізації інформації), набагато привабливіший за суцільне «полотно». Люди легше сприймають структуровану статтю, оскільки можуть сприймати текст, зчитуючи його візуально, не вникаючи в кожне слово. Очі відразу «чіпляють» важливі дані. Стаття читається швидше.

Пошукові системи також люблять контент з блоками, де зміст релевантний підзаголовкам. Структуровані статті добре ранжуються, а з правильно підібраними ключами в заголовках текст стає потужним способом просування в органічному пошуку.

Заголовки відіграють важливу роль для пошукових систем:

  • пояснення основного заголовка – уточнюють інформацію, допомагають зрозуміти зміст тексту;
  • ієрархія даних – вибудовують структуру тексту, послідовність викладу думки;
  • акцент на важливій інформації – дозволяють створювати потрібні емоційні та смислові акценти;
  • SEO оптимізація – теги h1-h6 беруть участь в on-page оптимізації сторінки.

Перше, що зчитують пошукові боти – це основний заголовок (Title), потім внутрішні заголовки рівня від h1 до h6, а також короткі списки – так простіше зрозуміти релевантність і контекст.

Хороша структура тексту довше утримує увагу читачів і подовжує час перебування на сайті, що також впливає на ранжування.

Які рівні заголовків потрібно використовувати в тексті

Кількість заголовків у статті може бути різною – залежно від її обсягу та призначення, але в будь-якому випадку вони повинні бути.

Зазвичай в інфо-статтях використовується три рівні заголовків – h1, h2 і h3:

  • h1 – базовий заголовок, назва всієї статті, часто використовується як SEO Title. У статті може бути тільки один такий заголовок;
  • h2 – другий за важливістю заголовок для великих блоків із загальною думкою;
  • h3 – уточнюючі заголовки, що пояснюють блоки другого рівня.

Підзаголовки h4, h5 і h6 використовуються рідко, проте для великих текстів на кілька сторінок вони цілком припустимі і також відіграють роль у SEO.

Як поліпшити структуру тексту

Щоб пошукові системи вважали текст релевантним і підвищували позиції сторінки в органічній видачі, необхідно правильно структурувати його. Ось кілька рекомендацій щодо поліпшення структури статті.

Ключовий момент – рухатися від загального до приватного. Розбийте основний заголовок на два або три підзаголовки, а потім кожен з них – на свої два-три пояснювальні підзаголовки.

Намагайтеся, щоб кожен із заголовків був цікавим, інформативним, виглядав органічно і природно, а не сприймався штучно, лише для того, щоб бути.

В ідеалі заголовки повинні мати хорошу частотність (але це потрібно більше для SEO оптимізації тексту). Головний заголовок h1 повинен мати найбільшу частотність, h2 – середню, а h3 – найменшу.

Надавайте інформацію послідовно, по порядку і без повторів, створюючи «сторінку в сторінці», де в кожній є чітка відповідь на конкретне питання.

На якість структури впливають і інші фактори:

  • наявність зображень, таблиць та іншої інфографіки;
  • наявність маркованих і нумерованих списків;
  • наявність графічних акцентів (курсив, жирний шрифт, підкреслення тощо).
  • внутрішнє перелінкування (допомагає отримати додаткову інформацію).

Якісні тексти з продуманою структурою значно спрощують сприйняття інформації і дозволяють оптимізувати сторінку під пошукових ботів – так пошукові системи краще розуміють релевантність і контекст, що підвищує видимість сторінки в органічній видачі.

Не забувайте правильно вибудовувати ієрархію заголовків, діліть текст на тематичні блоки, розбавляйте його зображеннями і списками і підвищуйте його привабливість для пошукових систем і людей.

© Студія копірайтингу Ямбус

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3