- ua
- ru
Добре структурований текст покращує читабельність і підтримує інтерес читача. Структура – це каркас статті, що допомагає орієнтуватися в змісті та розуміти мету. Але справа не тільки в цьому.
Правильне структурування тексту і наявність внутрішніх заголовків потрібні не тільки людям, але і ботам пошукових систем. Завдяки заголовкам вони зможуть краще розуміти контекст статті, зчитувати основну інформацію і згодом ранжувати сторінку.
Як же структурування статті і наявність блоків із заголовками впливає на позиції сайту і що потрібно робити для кращого сприйняття її пошуковими системами?
Для читачів і пошукових систем текст, розбитий на блоки, який має підзаголовки і списки (як елемент візуалізації інформації), набагато привабливіший за суцільне «полотно». Люди легше сприймають структуровану статтю, оскільки можуть сприймати текст, зчитуючи його візуально, не вникаючи в кожне слово. Очі відразу «чіпляють» важливі дані. Стаття читається швидше.
Пошукові системи також люблять контент з блоками, де зміст релевантний підзаголовкам. Структуровані статті добре ранжуються, а з правильно підібраними ключами в заголовках текст стає потужним способом просування в органічному пошуку.
Заголовки відіграють важливу роль для пошукових систем:
Перше, що зчитують пошукові боти – це основний заголовок (Title), потім внутрішні заголовки рівня від h1 до h6, а також короткі списки – так простіше зрозуміти релевантність і контекст.
Хороша структура тексту довше утримує увагу читачів і подовжує час перебування на сайті, що також впливає на ранжування.
Кількість заголовків у статті може бути різною – залежно від її обсягу та призначення, але в будь-якому випадку вони повинні бути.
Зазвичай в інфо-статтях використовується три рівні заголовків – h1, h2 і h3:
Підзаголовки h4, h5 і h6 використовуються рідко, проте для великих текстів на кілька сторінок вони цілком припустимі і також відіграють роль у SEO.
Щоб пошукові системи вважали текст релевантним і підвищували позиції сторінки в органічній видачі, необхідно правильно структурувати його. Ось кілька рекомендацій щодо поліпшення структури статті.
Ключовий момент – рухатися від загального до приватного. Розбийте основний заголовок на два або три підзаголовки, а потім кожен з них – на свої два-три пояснювальні підзаголовки.
Намагайтеся, щоб кожен із заголовків був цікавим, інформативним, виглядав органічно і природно, а не сприймався штучно, лише для того, щоб бути.
В ідеалі заголовки повинні мати хорошу частотність (але це потрібно більше для SEO оптимізації тексту). Головний заголовок h1 повинен мати найбільшу частотність, h2 – середню, а h3 – найменшу.
Надавайте інформацію послідовно, по порядку і без повторів, створюючи «сторінку в сторінці», де в кожній є чітка відповідь на конкретне питання.
На якість структури впливають і інші фактори:
Якісні тексти з продуманою структурою значно спрощують сприйняття інформації і дозволяють оптимізувати сторінку під пошукових ботів – так пошукові системи краще розуміють релевантність і контекст, що підвищує видимість сторінки в органічній видачі.
Не забувайте правильно вибудовувати ієрархію заголовків, діліть текст на тематичні блоки, розбавляйте його зображеннями і списками і підвищуйте його привабливість для пошукових систем і людей.
© Студія копірайтингу Ямбус