Для чого потрібно збирати семантичне ядро сайту? Що це взагалі таке, як його збирати та навіщо це потрібно?
Під час оптимізації сайту можна зіткнутися з масою незрозумілих термінів: семантичне ядро, комерційні ключі, ключі з довгим хвостом, сегментування, релевантність, низькочастотні та високочастотні запити… Не знаючи, що це, якісно оптимізувати сайт буде неможливо.
За допомогою текстів з правильно підібраними ключовими словами можна збільшити надходження відвідувачів за запитами з пошукових систем. Продумане семантичне ядро є одним з найважливіших інструментів SEO оптимізації, й чим якісніше воно, тим простіше потрапити в топ.
Але що це таке, семантичне ядро, і як воно застосовується?
Семантика – це значення, сенс слів та окремих фраз. А семантичне ядро - це список таких слів і фраз, які становлять особливу цінність і беруть участь в оптимізації сайту, які роблять його сторінки максимально релевантними пошуковим запитам.
Семантичне ядро дозволяє охопити всі запити, за якими користувачі можуть потрапити на сайт. І чим більше їх, тим краще буде і трафік сайту. По суті, це слова, які найбільш повною мірою характеризують діяльність компанії на ринку товарів та послуг.
Як скласти семантичне ядро сайту?
Покроковий процес створення семантичного ядра складається з кількох ключових моментів. Для успішного створення семантичного ядра необхідно зробити такі дії:
- сформувати початковий список пошукових запитів (досить 10-15);
- знайти всі можливі синоніми, схожі за змістом, супутні терміни кожного з початкових ключів;
- визначити різні варіанти написання (наприклад, з різними прийменниками, у різних відмінках та числах, з “опечатками”);
- визначити частоту (популярність) кожного з отриманих ключів;
- видалити зі списку рідкісні, не цільові та багатозначні запити;
- розділити ключі на групи (сегментування, кластеризація), які відповідають цільовим сторінкам сайту.
Скласти семантичне ядро без використання професійних сервісів дуже складно, хоча й можливо – для цього потрібно витратити не один тиждень. Найчастіше використовують платні програми для пошуку та аналізу ключових слів, проте можна застосувати й безкоштовні сервіси – вони менш зручні та мають недостатній функціонал, але для новачка цілком підходять.
У складанні ядра сайту можуть допомогти ресурси самих пошукових систем:
- Google: adwords.google.com
- Яндекс: wordstat.yandex.ru
- Рамблер: ad.rambler.ru/swrds/wrds.pl
Робота з базою запитів у цих сервісах проводиться за певною схемою: у порожній рядок вводять слова та словосполучення із початкового списку. Ресурси покажуть додаткові запити, синоніми та схожі фрази, які також можуть стати в нагоді під час розкрутки сайту. Чим більше таких слів, тим краще. Готове семантичне ядро для зручності розбивають на кластери, що дозволить підібрати потрібні варіанти ключів і не заплутатися.
Частотність ключових запитів для формування семантичного ядра
Склавши первісне семантичне ядро, слід звернути увагу на частотність обраних слів та словосполучень. По частоті в пошукових системах ключові слова поділяються на три види:
- високочастотні (ВЧ) – особливо популярні запити, що зазвичай складаються із одного або кількох слів (купити телевізор, замовити піцу, каршеринг);
- середньочастотні (СЧ) – менш популярні ключі, сформовані додаванням до запиту уточнюючих слів (купити недорогий телевізор, замовити піцу пепероні, послуги каршерингу);
- низькочастотні (НЧ) – специфічні запити з більш глибокими уточненнями (наприклад, купити недорогий телевізор LG у Києві, замовити піцу пепероні з доставкою до передмістя Одеси, послуги каршерингу в Києві у 2022 році);
Чим ширше семантичне ядро, тим краще. Це означає, що на сайт може потрапити по кожному з таких запитів.
Важливо не забувати і про смислове наповнення сайту, адже користувачів насамперед цікавить корисна інформація, тому потрібно подбати про те, щоб тексти на сайті не тільки містили потрібні ключі, але й були цікавими, містили потрібну інформацію для ухвалення рішення, а також були унікальними.
© Студія копіраййтингу «Ямбус»