- ua
- ru
Чи можна ви займатися SEO самостійно? Що ж, у нас є добрі новини! Ви можете абсолютно безкоштовно зробити все самотужки. Звичайно, на базовому рівні, але це все одно буде SEO.
Навчитися робити SEO для свого сайту може будь-яка людина. Але перш ніж йти далі, важливо зрозуміти, що це взагалі таке. Не турбуйтеся, це буде коротко. SEO розшифровується як пошукова оптимізація – це ряд дій, спрямованих на покращення позицій сайту в пошуковій видачі.
Ці дії можуть бути простими (наприклад, збір ключових слів), трохи складнішими (кластеризація семантичного ядра) або складними, що вимагають трохи більшої кількості технічних знань (аудит сайту, аналіз конкурентів), але в результаті вони призводять до значного зростання показників сайту.
Отже, як робити SEO самостійно? Найпростіший спосіб досягти результату – робити все крок за кроком, за планом і без поспіху. Тут правильно скласти список завдань, щоб знати, що нічого не втрачено.
Перш ніж робити щось, проведіть щось на зразок аудиту свого сайту. Це дозволить зрозуміти, що ви робили правильно, що ні, що прогавили і на чому потрібно зосередитися під час майбутньої оптимізації.
Зазвичай SEO план включає 4 ключові елементи:
Принаймні перші два пункта можно зробити повністю самостійно. Отже, пропонуємо чек-лист для самостійної SEO-оптимізації сайту.
Це робота з основними тегами сторінки. Це в першу чергу заголовок, внутрішні заголовки (рівень h2-h5), а також мета-теги Title та Description, які формують опис сторінки у результатах пошуку.
SEO на сторінці також включає і роботу з іншими елементами – наприклад, із заголовками та Alt-описами зображень та іншого мультимедійного контенту. Це також впливає на ранжування сторінки за пошуковими запитами.
Ключові слова надзвичайно важливі! Щоразу, коли ви пишете контент для свого сайту, будь то опис послуг або товарів, рекламні чи інформаційні статті в блог, необхідно вставляти ключові слова – однак робити це максимально природно, щоб текст не перетворився на спам. Робота з ключовими словами також включає теги заголовків та метаописи.
Ключові слова дозволяють повідомити пошуковим системам, про що ваша сторінка, зробити текст більш релевантним пошуковим запитам.
Наприклад, якщо ви пишете статтю про те, як правильно готувати салат «Олів’є», і хочете, щоб вона відображалася в результатах пошуку на цю тему, то повинні використовувати фрази на кшталт:
“рецепт Олів’є, покроковий рецепт Олів’є з фото або салат Олів’є склад”,
а також будь-які пов’язані ключові слова у всьому змісті та в будь-якому місці, де це буде природно.
Пошук ключових слів для сайту не такий складний, як може здатися! Збирати ключі можна як вручну, самостійно, просто перебираючи різні варіанти (Google навіть дає спеціальні підказки на сторінці пошуку), так і за допомогою спеціалізованих SEO програм – платних і безкоштовних.
Займаючись самостійним SEO, працювати потрібно не лише зі своїм сайтом, а й за межами сторінки. Будь-який сайт має профіль – посилання з інших доменів. І чим їх більше, і чим якісніші вони, тим краще профіль вашого сайту. І тим частіше він з’являтиметься у результатах видачі.
Отримання зовнішніх посилань – це чудова можливість підвищити рейтинг сайту. Однак змусити людей посилатися на ваш контент не так просто. Для цього потрібен час та самовідданість. По-перше, потрібно написати цікавий контент, яким люди захочуть поділитися. Потім – повідомити про це своїх підписників у соціальних мережах через пошту, viber або sms розсилку. Чим більше людей познайомиться з вашим сайтом, тим більше шансів отримати посилання на нього.
Найкращий спосіб покращити посилальний профіль сайту – це, звичайно, лінки з трастових доменів. Під час самостійного SEO можна скористатися біржами посилань, але купувати їх навмання не варто – спочатку потрібно проаналізувати сайт-донор на траст: дешеві посилання зі «сміттєвих» сайтів не тільки нічого не дадуть, а й можуть зашкодити.
Один із найважливіших етапів SEO оптимізації – технічний. Це перевірка сайту на помилки та вразливості, дубльований контент, биті посилання та низку інших проблем, що відбиваються на індексуванні та ранжируванні сторінок.
Займатися технічним SEO самостійно не рекомендується, та й мало у кого це вийде, проте деякі технічні помилки виявити та виправити можна й самому.
Можна проаналізувати структуру сайту, переглянути заголовки публікацій через внутрішню консоль та порівняти все із файлом sitemap.xml – це дозволить виявити дублі сторінок. Кожен із записів слід переглянути на наявність битих посилань, а також визначити наявність заголовків рівня h1 та h2 – вони мають бути прописані на кожній сторінці. Те ж саме із зображеннями: всі вони повинні мати заголовок та Alt-опис – це можна перевірити своїми руками за допомогою SEO розширення для браузера.
Перевірте, як ваш сайт відображається у результатах пошуку. Якщо в сніпеті виводиться якась нісенітниця, перепишіть Title і Description, зробіть їх більш осмисленими, цікавими та корисними.
Не поспішайте зробити все за один раз. Заносьте кожну невдалу сторінку (хоч би які проблеми на ній не знайшлися) в таблицю або файл для подальших виправлень. Так, це може бути довго, але така тактика самостійного SEO не дасть забути про невдалі сторінки і після виправлення дасть добрий результат.
Не готові робити SEO своїми руками? У нас є команда експертів, які готові допомогти з оптимізацією сайту, якщо ви вирішите не робити це самостійно! Просто зателефонуйте нам та поставте завдання!
© SEO студія «Ямбус»