- ua
Якщо ви намагаєтеся реалізувати себе на терені рекламного копірайтингу, вашу голову ні на секунду не повинна покидати думка: “Я пишу не просто статтю. Я переконую клієнта купити”. Текст повинен бити точно в ціль.
Отже, усвідомили, зрозуміли, пам’ятаємо. А далі-то що? Як написати статтю, яка впіймає рибку на гачок?
Оскільки рекламний копірайтинг розвивається надшвидкими темпами, його природою серйозно зайнялися маркетологи, й вже написали цілі томи інструкцій. Ми виділили найосновніше й ділимося з вами.
Щоб стаття була ефективною та дійсно переконувала, копірайтеру треба поставити себе на місце потенційного клієнта й спробувати уявити, що могло б його схвилювати. Наприклад, ви хочете продати пиво. Це означає, що ваш потенційний читач – молодь, переважно чоловіки. Напишіть про відпочинок на природі, або про спільний з друзями перегляд футбольного матчу. Як правило, ці дійства супроводжуються холодним пивцем. А значить ваш клієнт – на гачку.
Багато хто вважає, що головним мотиватором є низька ціна. Не зовсім так. Це дійсно впливає, але значно більше мотивує такий чинник, як час. Покажіть читачеві, що ви цінуєте його час, проблеми і бажання – й він віддячить вам своєю увагою. Замість того, щоб в кожному реченні писати про акції та знижки, краще покажіть, яким чином цей товар або послуга зможе заощадити час покупця. Повірте, ефекту буде більше.
Іноді незначні деталі можуть виявитися вирішальними. Будьте гранично уважні при написанні свого тексту. В копірайтингу кожна буква – на вагу золота. Якщо вона, звичайно, на своєму місці. Так, дослідники довели, що фраза “лише 10 доларів за…” працює набагато краще, ніж просто “10 доларів за…”. Лише два слова – і привабливість товару збільшується в рази.
Як би парадоксально це не звучало, але… говоріть читачеві про мінуси! Ваші перконання про ідеальність товару нікого не переконають. Читач просто пройде повз такий текст, а ось вказавши можливі мінуси, щоб тут же їх розвіяти, можна добитися багато чого. Так що сміливо пишіть про ті мінуси, які можуть тривожити потенційного клієнта. І він повірить, що ви його розумієте. А це, повірте, вартує багатого.
Порівняйте дві фрази. Перша: “Він такий успішний, розумний і пробивний”. Друга: “До 30 років він став директором банку, розпочавши із звичайного клерка”. Яка переконає сильніше? Звичайно ж, друга! Замініть у своєму тексті прикметники на дієслова, описуйте дії, а не якості. Люди не вірять словам – вони вірять справам.
Маркетологи та професійні копірайтери виявили перелік слів, які максимально спонукають читача до дії й підвищують його довіру та лояльність. Їх список лаконічний. Власне, ось він.
Чарівні слова: “ви”, “безкоштовно”, “тому що”, “негайно”, “новий”.
Обов’язково використайте їх у своєму тексті! Але – тримайте себе в руках і не переспамлюйте.
Тексти з динамічним розвитком сюжету сприймаються набагато краще за описи, тому намагайтеся писати статті у формі історій, де є сюжет, дійові особи та цікавий фінал. Навіть якщо людину не цікавить рекламований товар, вона прочитає до кінця. Як мінімум, щоб, дізнатися, чим же закінчиться історія. І, хтозна, можливо, вам вдасться переконати!
© Студія копірайтингу “Ямбус”