- ua
- ru
Самостійне просування сайту цілком можливе. Без спеціалізованих знань це важко, і багато в чому передбачає дії навмання. Якщо не брати технічний бік (оптимізація коду сайту, його прискорення, впровадження мікророзмітки тощо), найкращим інструментом тут стає написання SEO-статей. Вони актуальні і для особистого блогу, і для інтернет-магазину, і для великих інтернет-проектів.
Багато власників сайтів вважають, що просування сайту зводиться до закупівлі посилань, однак це лише частина комплексного SEO, а найголовніше – вже другий етап просування. Найголовніше – це тексти. А у випадку з блогом – повноцінний контент-план і сео статті. І ось якраз їх без проблем можна писати самостійно.
Отже, як писати SEO статті самому, без допомоги професійного копірайтера? Спробуємо розібратися.
Тут одразу слід зробити дві ремарки. Перша: минув той час, коли можна було безкарно вдаватися до чорного SEO – простого тексту з парою десятків ключів. Сьогодні такий фінт уже не проходить. Ба більше, пошукові системи давно порозумнішали і можуть відплатити неприємними санкціями: відмовою в індексуванні сторінки або песимізацією у видачі. Загалом, що більше ключів, то краще – вже не працює, і перевищувати ліміт частотності ключа більше, ніж 3-5% не варто.
І друге. Сучасне SEO з простої маніпуляції з ключовими запитами і посиланнями поступово перетворюється на комплекс зовсім інших процедур, більшість з яких пов’язані не стільки з пошуковою оптимізацією як такою, скільки з інтернет-маркетингом.
Тобто самим підходом до презентації товарів і послуг, принципів продажу та взаємодії з цільовою аудиторією. І важливу роль тут відіграє не тільки контент, а й візуальна складова – дизайн сайту, послідовність елементів, а також застосування певної маркетингової формули (наприклад, AIDA, PPP та ін.), підібраної під конкретний товар і послугу.
Алгоритм самостійного написання SEO-статей дуже простий: аналіз цільової аудиторії, аналіз пошукової видачі та сайтів конкурентів, збір семантичного ядра, складання плану, що містить серію певних статей, і їх систематичне написання. Можливо, звучить складно, але на практиці все цілком здійсненно і самостійно, без допомоги сеошників.
Зупинимося на кожному з пунктів докладніше.
Будь-яка послуга або товар призначені для конкретної аудиторії. Велосипеди та кросівки – для спортсменів, гаманці з натуральної шкіри з тисненням – для бізнесменів, похідні рюкзаки – для туристів. Писати текст потрібно мовою тієї аудиторії, для якої він призначений. Не сипати науковими термінами, описуючи простий спортивний інвентар, а у випадку з технологічним девайсом не опускатися до узагальнень і банальних вихвалянь – якраз тут наукова стилістика буде в плюс, адже потенційні покупці очікують саме цього.
Загалом, починаючи самостійне написання SEO-статей, уявіть в умі, який вигляд мають ваші клієнти, як вони одягаються, де живуть, чим цікавляться, яка в них освіта, хобі, куди вони їздять відпочивати… Що докладнішим буде образ, то краще. Це дасть змогу зрозуміти, яку форму тексту використовувати, якою має бути стилістика, які терміни потрібні.
Самостійно проаналізувати конкурентів також нескладно. Вбийте найголовніший ключ і перейдіть за першими 10 посиланнями на сторінці видачі. Подивіться, як презентують товари і послуги ваші конкуренти – якої довжини у них тексти, як написані, на чому зроблені акценти. Саме ці сайти не дарма перебувають у топі, оскільки Gppgle вважає, що на них хороший контент, релевантний пошуковому запиту.
По суті, тексти конкурентів – це величезна підказка, як писати SEO-статті самостійно. Проаналізуйте їх і пишіть у схожому дусі. Але в жодному разі не копіюйте дочиста – у вас має бути свій власний стиль, здатний у майбутньому стати відмінною характеристикою вашого бренду. Просто подивіться, як пишуть сео статті конкуренти, проаналізуйте, візьміть до уваги, але створюйте щось унікальне, своє.
Збір і сегментація семантичного ядра – це основа для самостійного написання оптимізованих SEO-статей. Якщо спростити, це список усіх ключів, які можуть бути використані для пошуку вашого товару, розділений на кілька груп. Таких ключів можуть бути сотні – популярні й не дуже, а по-науковому – високо- і низькочастотні.
Влаштуйте мозковий штурм – для самостійних спроб написати SEO-статтю цього буде цілком достатньо. Випишіть на листочку все, що спадає на думку. Наприклад, якщо ви продаєте чохли для смартфонів, це можуть бути такі ключі: купити чохол на телефон, пластиковий чохол для смартфона, прозорий чохол для телефону, чохол для айфона, крутий телефонний чохол тощо.
Потім розділіть їх на групи – за брендами, кольором, матеріалом. Будь-якими характеристиками, які для вас важливі. Кожна з таких груп має бути рівноцінно представлена в контент-плані.
Це і є контент-план. Навіть самостійне написання SEO статей має бути систематичним – наприклад, двічі на тиждень. Намагайтеся чергувати теми із груп, щоб щоразу читачі отримували щось нове. Для цього проставте навпроти кожної теми в контент-плані дату майбутньої публікації, і ви не заплутаєтеся, коли і що публікувати.
Контент-план може містити різний вид контенту – інформаційні статті, аналітичні огляди, міні-нотатки та прес-релізи. Це може бути навіть розважальний контент – головне, щоб тематично текст відповідав ключовому запиту.
беручись безпосередньо за написання, приділіть увагу п’яти речам: заголовку, сюжету, ключам, ілюстраціям і меті статті.
Заголовок сео статті має бути привабливим і лаконічним. Інформативним. Але водночас він має вміщати і ключові слова, головна мета яких – підвищити трафік на сайт. Використання ключових слів у цьому випадку – прямий шлях до поліпшення ранжування сторінки.
Сюжет багато в чому визначає ключ, який призначений для цієї статті. Просто текст заради тексту – це прямий шлях у спам. Кожна стаття має бути цікавою і корисною для прочитання – знайомство з лінійкою товарів, огляд характеристик, рекомендації з використання, цікаві факти. Не реклама – її мало хто читає.
З ключами все ще простіше. Щоб самостійно написати SEO статтю, досить використовувати 3-4 входження ключа, відповідного темі з контент-плану. Не потрібно створювати вінегрет із різних ключів (це називається канібалізація ключів), кількох входжень уже достатньо. Ключі мають бути органічно розподілені в тексті: один на початку, один у середині й один наприкінці.
Ілюстрації, інфографіка та інший візуальний контент – важлива складова самостійного написання SEO статті. Особливо інфографіка. Це сучасний спосіб графічного подання інформації, який відповідає духу часу, поєднуючи в собі і картинку, і текст. Використання інфографіки в сео оптимізації – досить новий, а тому дієвий хід, здатний дати переваги перед конкурентами.
Звісно ж, найпростіше буде замовити оптимізовані статті у професійного копірайтера, проте нічого складного в самостійному написанні SEO статей немає. Як діяти, вибирати тільки вам. Успіх у ваших руках!
© Студія копірайтингу “Ямбус”