- ua
- ru
Написання текстів на замовлення – особливий вид послуг, який буде популярний до тих пір, поки потрібна реклама, а без неї, як відомо, ніякої торгівлі не буде. Ось і виходить, що копірайтинг не просто актуальний, але й знаходиться на вістрі комерційної діяльності, й уміння писати статті – прекрасний спосіб стабільного заробітку.
Копірайтинг – сфера, де дійсно можна непогано заробляти. В середньому навіть автор-новачок може отримувати близько 10 євро на день, а при достатній завзятості й більше. Але як же навчитися копірайтингу з нуля, якщо ніяких познань у цій справі немає, неясно, що робити й де шукати замовлення? На які взагалі теми можна писати, а які краще обходити стороною?
Читайте це керівництво для початківців-копірайтерів, й усі питання відпадуть самі собою.
В інтернеті можна знайти багато корисної інформації – навчальні тренінги й статті з поясненням копірайтерської термінології, практичні поради та посібники від бувалих авторів – копірайтерів, інтернет-маркетологів та SEO фахівців. Проте окрім технічних знань й читання профільної літератури потрібне ще одно: в ідеалі знати граматику та орфографію. Це – перший пункт програми-мінімум, по якому замовники оцінюють (відсівають) більшість фрілансерів.
Немає нічого гіршого за безграмотного копірайтера: навіть найкориснішу статтю ніхто не читатиме далі першого абзацу, якщо там виявляться три помилки підряд, якщо пропозиції побудовані «криво», немає ком і навіть якщо в тексті надто багато звичайних друкарських помилок.
Не слід кидатися на амбразуру першого ж дня після рішення стати копірайтером. Незнання принципів написання статей для інтернет-сайтів призведе до відмови в оплаті: замовники не захочуть оплачувати низькоякісні тексти, й ви швидко зневіритеся у фрілансі. Це довгий шлях, що припускає постійну роботу над собою. Не можна навчитися писати статті після першого ж онлайн-курсу або прочитання однієї-єдиної повчальної книги з копірайтингу.
А тому ось що треба робити новачку-копірайтеру:
А тепер про все по порядку.
Найголовніше – зрозуміти цілі й завдання копірайтингу, розібратися у відмінності рекламних текстів від інформаційних, PR статей і карток товарів. Усі ці тексти пишуться по-різному, й необхідно освоїти усі ці методики, вникнути в алгоритми написання. Тобто отримати теоретичні знання, які дозволять стати затребуваним автором.
Книг про копірайтинг досить багато – їх пишуть чи не усі успішні автори, що зуміли підкорити інтернет. Досить вбити в пошуку фразу «навчальні книги з копірайтингу», «навчання копірайтингу» чи щось схоже – і перед вами з’являться десятки варіантів. Багато які з них поширюється безкоштовно.
Це наступний крок в розвитку письменницьких умінь. Отримавши початкові знання з книг і посібників, слід поглибити їх, зрозуміти, як усе це можна застосовувати на практиці. І хоча більшість навчальних курсів копірайтерів в Києві відразу ж кидають неоперених слухачів на амбразуру реклами, їх користь все одно беззаперечна.
Багато в чому це практичні поради й уроки, розбиті на цілий ряд модулів: базові знання SEO і інтернет-маркетингу, правила написання текстів в картки товарів, комерційних і інформаційних текстів, неймінг, слогани, УТП, оффери та email-маркетинг, робота з програмами й спеціалізованими сервісами (Google Adwords і Яндекс Директ), а також практичні поради про те, де шукати замовників і як будувати з ними роботу.
Головне тут – ознайомитися з відгуками слухачів, що раніше вже купили такий тренінг, й визначити реальну користь від купівлі онлайн-курсу. В першу чергу треба звернути увагу на відомі компанії, що створили собі ім’я, здатні надати дійсно цінну інформацію. Наприклад, «Школа маркетингу SMS» або «SEO Akademiya».
Більшість новачків шукають універсальний рецепт успіху, в той же час його не існує – знання доводиться збирати по крихтах, визначивши свій власний шлях.
Тут два шляхи навчання: розбір текстів, написаних крутими копірайтерами, й оцінювання ними ваших текстів. І в тому, і в іншому випадку – це відмінний спосіб набратися досвіду! Багато успішних авторів добре йдуть на контакт, передаючи свої знання, або пропонують платні індивідуальні курси, ціна яких багато в чому залежить від крутизни копірайтера.
У будь-якому випадку допомога старших товаришів по цеху – це не лише корисно, але й цікаво. Знайомство з реальними історіями успіху, спілкування з колегами (особливо конструктивна критика) формує сам підхід до роботи й дозволяє проводити роботу над помилками. Зі сторони помилки та огріхи набагато помітніші й, якщо ви знайдете такого гуру, вважайте, що отримали козир у рукав і зможете навчитися копірайтингу набагато швидше.
Як мінімум, варто зайнятися переписуванням (рерайтингом) професійних статей – так ви швидше переймете досвід й, так би мовити, наб’єте руку.
Навчання копірайтингу – це не лише отримання теоретичних знань і відповідей на питання, але й реалізація письменницьких умінь на практиці. Треба писати якомога більше, щоб відчути професію й, як говорять багато успішних авторів, – виписатися. Тобто навчитися деякому автоматизму, освоїти знання й закріпити їх у підсвідомості.
Дотримуйтеся ключових правил роботи:
Щоб навчитися копірайтингу, підходять усі способи – навчальна література, посібники, онлайн-курси й тренінги, рерайт професійних статей. Йдучи по уторованому шляху, ви швидко навчитеся грамотно й лаконічно виражати свої думки, впроваджувати в тексти ключові слова й писати дійсно цікаві та релевантні тексти, за які можна буде призначати високу ціну.
Дізнавшись, як правильно писати статті, ви зможете визначитися зі своєю спеціалізацією в копірайтингу й займете власну нішу. Сучасні технології, автомобілі, подорожі та мода, секс, здоров’я або заробіток в інтернеті – ці теми популярні упродовж останніх 10 років. Але, можливо, ви знайдете щось своє, в чому станете професіоналом й писатимете красиві й цікаві статті з оплатою не менше 10 євро за кілознак.
© Студія копірайтингу «Ямбус»