- ua
- ru
Одним із найефективніших інструментів просування сайту є контент-план. За грамотного підходу ця частина стратегії бренду допоможе поліпшити видимість за низькочастотними пошуковими запитами, а також сформувати саму стратегію просування, частоту публікацій і дедлайни.
Контент-план – це по суті графік публікацій, за яким команда райтерів пише статті на сайт. Тут позначені теми, дати публікацій та інші деталі, необхідні для написання текстів.
Розглянемо основні кроки складання контент-плану.
Перше, що потрібно зробити – це скласти список популярних пошукових запитів за кожною з тем і перевірити їхню частотність – цей етап найкраще довірити SEO-фахівцям, щоб не припуститися помилок і не втратити важливі ключі.
Потім пошукові запити розбиваються на групи, теми і кластери, кожен з яких вирішує своє конкретне завдання. Наприклад, одна група ключів – інформаційні, друга – комерційні. У кожної з них можуть бути свої підгрупи.
Завдання контент-плану – охопити всю семантику, яка не включена в семантику основних цільових сторінок (сторінок послуг і категорій товарів), отримуючи представленість сайту за кожним із пошукових запитів.
Якщо ключі дублюють інші пошукові запити з вашого списку або якщо вони вийшли нецільовими, їх слід відсіяти.
Але – про все по порядку.
Контент-план – це неоціненний помічник у просуванні сайту, який дає підказки, коли і які статті публікувати та які ключі в них використовувати. Такий список може включати не тільки теми, а й вид контенту – розважальні та інформаційні статті, пости для Facebook та Instagram, охоплюючи і безпосередньо сайт, і соціальні мережі.
Алгоритм створення контент-плану можна звести до п’яти основних пунктів.
Насамперед необхідно визначити завдання публікацій. Їх може бути кілька: інформаційна, рекламна, робота з підтримки іміджу бренду тощо. Залежно від цього і збирається семантичне ядро.
Наприклад, це може бути збільшення органічного трафіку в певному регіоні, підвищення продажів конкретної групи товарів, підвищення лояльності до компанії.
Залежно від поставлених цілей контент-план може містити як один вид публікацій (інфо-статті), так і кілька. Різною може бути і сама подача:
Контент-план може включати й інші види контенту – мотиваційний, інтерактивний, емоційний, пізнавальний, експертний тощо.
Далі необхідно кластеризувати зібрані ключі, тобто розділити їх за групами-темами. Зазвичай вони співвідносяться з цільовими сторінками – категоріями товарів або послугами.
Тобто якщо у вас п’ять категорій товарів, у контент-плані має бути п’ять кластерів. Якщо категорій товарів сотні, такою ж має бути і кількість груп у контент-плані. Звісно, все повинно підкорятися доцільності і, як мінімум, враховувати частоту публікацій, дедлайн і бюджет, що виділяється на копірайтинг.
Визначається не тільки кількістю зібраних тем, а й частотою публікації контенту конкурентами.
Контент-план може мати пріоритетні статті, які слід опублікувати насамперед, і другорядні, менш важливі. Рекомендована частота публікацій – щодня, в іншому разі – мінімум одна стаття на тиждень. Завдяки цьому Google бачить, що контент на сайті оновлюється часто (щонайменше, систематично) і краще ранжує його в органічному пошуку.
Усі теми, що містяться в контент-плані, необхідно розділити по тижнях і місяцях. Найкраще для цього підійде таблиця в Exel: ліворуч – тема, праворуч – вид контенту і день публікації.
Окремо для Facebook і Instagram, якщо контент-план охоплює і їх, у таблиці будуть потрібні додаткові поля: час публікації та хештеги.
Як і будь-який інший процес, реалізація контент-плану вимагає контролю, аналізу результатів і коригування.
Наприклад, десять опублікованих статей на одну з тем дали хороший результат і вивели сайт на першу позицію за запитом. Далі продовжувати публікації на цю тему в тому ж темпі вже не потрібно, і зусилля краще спрямувати на наступний кластер.
І з точністю до навпаки: слабкий результат вимагає додаткових заходів і зусиль.
Як уже було сказано раніше, технічно теми мають відповідати категоріям товарів або послуг. Тим часом сам збір тем набагато складніший.
Насамперед їх потрібно підбирати під біль і проблеми цільової аудиторії, пропонувати розв’язання проблем і відповідати на запитання – вони ж пошукові фрази.
Де черпати натхнення:
Також можна скористатися такими сервісами, як Google Trends і підібрати для контент-плану теми, що набирають популярність.
Використовуйте всі можливі інструменти та джерела статистичної інформації – і складання контент-плану для блогу стане в рази швидшим та ефективнішим.
Визначтеся із завданнями контент-плану, рубриками і типом контенту, зберіть і розподіліть теми за датами і не бійтеся черпати натхнення у конкурентів. Чергуйте корисний контент, контент, що залучає і продає, щоб читачам було цікаво, і вони залишалися з вами якомога довше.
А якщо не хочете займатися всім цим самостійно, замовте складання контент-плану в нашій SEO студії. У цьому випадку ви отримаєте контент-план під ключ, з урахуванням усіх особливостей вашого сайту і тематики.
© Студія копірайтингу Ямбус